ΧΡΗΣΗ ΔΕΙΚΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ-ΦΩΤΩΝ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ

ΧΡΗΣΗ ΔΕΙΚΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ-ΦΩΤΩΝ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ

ΧΡΗΣΗ ΔΕΙΚΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ(ΦΛΑΣ) ΦΩΤΩΝ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΑΝΑΓΚΗΣ (ΑΛΑΡΜ) ΚΑΙ ΗΧΗΤΙΚΗΣ ΠΡΟΗΔΟΠΟΙΗΣΗΣ (ΚΛΑΞΟΝ ή ΚΟΡΝΑ)

Image

ΦΩΤΑ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΑΝΑΓΚΗΣ

Τα φώτα εκτάκτου ανάγκης τα χρησιμοποιούμε για να προειδοποιήσουμε του άλλους χρήστες του δρόμου ότι κάποια έκτακτη και επικίνδυνη κατάσταση  υπάρχει μπροστά μας
Προϋποθέσεις χρήσης των φώτων έκτακτης ανάγκης είναι οι κάτωθι:
1- Όταν υπάρχει βλάβη στο όχημα και έχει ακινητοποιηθεί σε οποιονδήποτε δρόμο είτε εμποδίζει τους άλλους χρήστες το δρόμου είτε όχι.
2- Όταν κινείται το όχημα με μειωμένη ταχύτητα λόγω βλάβης( και όχι γιατί χαλαρώνουμε ή τεμπελιάζουμε)  όχι μόνο σε δρόμο που αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες , αλλά σε οποιοδήποτε δρόμο. Προσοχή εάν η ενέργεια αυτή θέτει σε κίνδυνο την ζωή των άλλων χρηστών του δρόμου δεν θα το κάνετε
3- Όταν οδηγούμε σε δρόμους εκτός πόλεων και υπάρχουν συνθήκες χαμηλής ορατότητας (βράδυ-ομίχλη κ.λ.π.) και πυκνής κυκλοφορίας και ξαφνικά η κυκλοφορία επιβραδύνεται π.χ. οδηγείται στο αυτοκινητόδρομο βράδυ με τα φώτα αναμμένα  και είσαστε τελευταίος στην σειρά αυτοκινήτων που πηγαίνουν με κανονική ταχύτητα, ξαφνικά τα μπροστινά οχήματα επιβραδύνουν για κάποιο λόγο, εσείς που είστε τελευταίος θα πρέπει να ενεργοποιείστε τα αλάρμ αμέσως με το πάτημα των φρένων γιατί οι πίσω που έρχονται ίσως να μην αντιληφθούν ότι άναψαν τα φώτα των φρένων λόγω δικής σας επιβράδυνσης, μην ξεχνάτε ότι έχετε ήδη τα φώτα θέσεως αναμμένα ( κόκκινα).
4- Όταν έχετε σταθμεύσει ή σταματήσει ( άλλο το σταματάω και άλλο το σταθμεύω) κάπου και απαιτείται να είσαστε ορατοί από άλλους χρήστες του δρόμου π.χ. να παραλάβετε ή να παραδώσετε επιβάτες ή αποσκευές η για κάποιο άλλο δικαιολογημένο λόγο και θα θα εμποδίστε την οποιαδήποτε κυκλοφορία 
5- Όταν έχουμε σταματήσει να διευκολύνουμε πεζούς να διασχίσουν το οδόστρωμα μαζί με το αριστερό χέρι σε θέση κάμψης προς το οδόστρωμα.
ΑΥΣΤΗΡΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:  Δεν ενεργοποιούμε τα ΑΛΑΡΜ σε περιπτώσεις που σταθμεύουμε ή κάνουμε οποιοδήποτε ελιγμό(βλέπε λεπτομέρειες πιο κάτω). Χρησιμοποιούμε τους δείκτες κατεύθυνσης, ανάλογα προς ποια κατεύθυνση ελισσόμεθα. ΠΡΟΣΟΧΗ είναι μέγα και ανόητο λάθος να χρησιμοποιείται φώτα εκτάκτου ανάγκης για οποιοδήποτε ελιγμό και ιδιαίτερα για στάθμευση.
Η δικαιολογία οτι οι περισσότεροι χρησιμοποιούν τα ΑΛΑΡΜ οφείλεται στο γεγονός οτι οι περισσότεροι απο εμάς δεν γνωρίζουμε οτι πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τους δείκτες κατεύθυνσης, ας ξεκινήσουμε να κάνουμε το σωστό
 

ΚΛΑΞΟΝ-ΚΟΡΝΑ

Η ηχητική προειδοποίηση (κόρνα ή κλάξον)μπορείτε να την χρησιμοποιείται στις ακόλουθες περιπτώσεις:
1- Όταν οδηγείται εκτός κατοικημένων περιοχών σε κάθε περίπτωση προκειμένου να αποφύγετε ατύχημα ή να κάνετε προσπέραση
2- Εντός κατοικημένων περιοχών μόνο όταν πρόκειται να αποφύγετε ατύχημα, στις προσπεράσεις ή παρακάμψεις αναβοσβήνετε τα φώτα πορείας (ημέρα ή νύκτα).
3- Δεν κορνάρετε πότε σε πεζούς  και ζώα ακόμη και αν σας έχουν φράξει την πορεία σας, θα περιμένετε με υπομονή για να φύγει από μπροστά σας και ιδιαιτέρα όταν οδηγείτε σε πεζόδρομο, όπου απαγορεύεται να κινούνται οχήματα.
4- Δεν κορνάρετε για ψίλου πήδημα στις διασταυρώσεις( εντός κατοικημένων περιοχών) δικαιολογώντας το εαυτόν σας ότι το κάνετε για να αποφύγετε το ατύχημα. Υποτίθεται ότι στις διασταυρώσεις θα πρέπει να εξαντλήστε όλα τα περιθώρια ελέγχου και μετά να κορνάρετε.
5- Δεν κορνάρετε όταν βιάζεστε για να αναγκάσετε τους άλλους χρήστες του δρόμου να σας ανοίξουν δρόμο π.χ. φανάρια, ΣΤΟΠ και διασταυρώσεις όταν ο άλλος αργεί να κάνει το έλεγχο ή αργεί να φύγει
6- Γενικώς δεν κορνάρετε χωρίς λόγο
Το κλάξον μπορεί να αντικασταθεί με πάτημα του γκαζιού μέσα -έξω και πάτημα συμπλέκτη ώστε να ακουστεί η λειτουργία του κινητήρα
Πιθανόν οι ανωτέρω περιπτώσεις να μην είναι οι μοναδικές και να μου ξεφεύγουν και κάποιες άλλες. Το ζητούμενο για τους οδηγούς, ωστόσο, είναι να αποκτήσουν την δική τους κρίση και όχι να πρέπει κάποιος να τους τα θυμίζει, γι’αυτό σκεφτείτε όταν οδηγείτε ή και όταν συνοδηγείτε
 

ΔΕΙΚΤΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

Γωνία ΔΕΞΙΑ ή ΑΡΙΣΤΕΡΑ
Βγάζετε δεξί φλας για δεξιά γωνία και αριστερό για αριστερή και εδώ θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το φλας είναι αναμμένο μέχρι να πάρετε κλήση προς το πεζοδρόμιο που προτίθεστε να μπείτε, κατά; τα άλλα ισχύουν ότι είπαμε στην χρήση των φλας
Επί τόπου στροφή αριστερά ή δεξιά
Αριστερή
Βγάζουμε φλας δεξί για να σταματήσουμε στο δεξί πεζοδρόμιο (σχεδόν εφαπτόμενοι) και αφού ελέγξουμε για ερχόμενα οχήματα βγάζουμε φλας αριστερό για να μετακινηθούμε στο απέναντι πεζοδρόμιο(αριστερό), από εδώ και πέρα δεν είναι απαραίτητο το φλας να δουλεύει, αλλά εάν επιθυμείτε το ανάβετε εκ νέου. Θα οπισθοχωρήστε έτσι ώστε οι πίσω τροχοί να ακουμπήσουν το δεξί πεζοδρόμιο και εκεί βγάζετε φλας (αριστερό) για να συνεχίστε την πορεία σας , αφού ελέγξτε για ερχόμενα οχήματα. Οι αντίθετες ενέργειες πρέπει να γίνουν για δεξιά επί τόπου στροφή
4- ‘Όταν θέλουμε να κάνουμε προσπέραση. Το φλας πρέπει να μείνει αναμμένο καθ’ όλη την διάρκεια της προσπέρασης ακόμη και αν προσπερνάτε σειρά αυτοκινήτων. Θα το σβήστε μόνο όταν κάνετε προσπεράσεις και μπροστά σας υπάρχουν διασταυρώσεις (π.χ. εντός πόλεως), διότι στην προκειμένη περίπτωση δημιουργείται σύγχυση και πανικός στους άλλους χρήστες του δρόμου. Θεωρούν ότι θα στρίψτε
Επίσης θα το σβήστε το φλας όταν οδηγείτε στην μεσαία ή αριστερή λωρίδα(χωρίς λόγο και χωρίς να κάνετε προσπέραση δηλ. παρανομείτε), για να έλθει κάποιος εκ των όπισθεν να σας συνετίσει κορνάροντας ή με τα φώτα.
5- ‘Όταν θέλουμε να πούμε στον πίσω , να μας προσπεράσει-βγάζουμε φλάς δεξί για προσπέραση από αριστερά και φλας αριστερό για προσπέραση από δεξιά. Προσοχή πριν δώστε έγκριση στον πίσω μετακινήστε το όχημα σας στην σωστή θέση και να βεβαιωθείτε ότι δεν έρχεται κάποιος από απέναντι με αποτέλεσμα να γίνει ατύχημα.
6- ‘Όταν θέλουμε να πούμε στο πίσω να μην μας προσπεράσει γιατί κάτι περίεργο συμβαίνει μπροστά μας , βγάζουμε φλας αριστερό και τον κλείνουμε αργά και προοδευτικά
7- Όταν θέλουμε να σταματήσουμε για οποιοδήποτε λόγο π.χ. να φορτώσουμε ή να εκφορτώσουμε αποσκευές ή επιβάτες, για να σταματήσουμε για να κάνουμε κάποιο τηλέφωνο κ.λ.π. σε συνδυασμό με τα αλάρμ ΠΡΟΣΟΧΗ !!! όμως πότε  βγάζουμε φλας και πότε αλάρμ: 10 μ πριν από το σημείο που θέλουμε να σταματήσουμε βγάζουμε φλας αριστερό ή δεξί ανάλογα από πια πλευρά επιθυμούμε να σταματήσουμε και 2 μ πριν την πλήρη ακινητοποίηση βγάζουμε τα αλάρμ για να καταλάβουν οι ακολουθούντες τις προθέσεις μας.
Γωνία ΔΕΞΙΑ ή ΑΡΙΣΤΕΡΑ
Βγάζετε δεξί φλας για δεξιά γωνία και αριστερό για αριστερή και εδώ θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το φλας είναι αναμμένο μέχρι να πάρετε κλήση προς το πεζοδρόμιο που προτίθεστε να μπείτε, κατά; τα άλλα ισχύουν ότι είπαμε στην χρήση των φλας
Επί τόπου στροφή αριστερά ή δεξιά
Αριστερή
Βγάζουμε φλας δεξί για να σταματήσουμε στο δεξί πεζοδρόμιο (σχεδόν εφαπτόμενοι) και αφού ελέγξουμε για ερχόμενα οχήματα βγάζουμε φλας αριστερό για να μετακινηθούμε στο απέναντι πεζοδρόμιο(αριστερό), από εδώ και πέρα δεν είναι απαραίτητο το φλας να δουλεύει, αλλά εάν επιθυμείτε το ανάβετε εκ νέου. Θα οπισθοχωρήστε έτσι ώστε οι πίσω τροχοί να ακουμπήσουν το δεξί πεζοδρόμιο και εκεί βγάζετε φλας (αριστερό) για να συνεχίστε την πορεία σας , αφού ελέγξτε για ερχόμενα οχήματα. Οι αντίθετες ενέργειες πρέπει να γίνουν για δεξιά επί τόπου στροφή
4- ‘Όταν θέλουμε να κάνουμε προσπέραση. Το φλας πρέπει να μείνει αναμμένο καθ’ όλη την διάρκεια της προσπέρασης ακόμη και αν προσπερνάτε σειρά αυτοκινήτων. Θα το σβήστε μόνο όταν κάνετε προσπεράσεις και μπροστά σας υπάρχουν διασταυρώσεις (π.χ. εντός πόλεως), διότι στην προκειμένη περίπτωση δημιουργείται σύγχυση και πανικός στους άλλους χρήστες του δρόμου. Θεωρούν ότι θα στρίψτε
Επίσης θα το σβήστε το φλας όταν οδηγείτε στην μεσαία ή αριστερή λωρίδα(χωρίς λόγο και χωρίς να κάνετε προσπέραση δηλ. παρανομείτε), για να έλθει κάποιος εκ των όπισθεν να σας συνετίσει κορνάροντας ή με τα φώτα.
5- ‘Όταν θέλουμε να πούμε στον πίσω , να μας προσπεράσει-βγάζουμε φλάς δεξί για προσπέραση από αριστερά και φλας αριστερό για προσπέραση από δεξιά. Προσοχή πριν δώστε έγκριση στον πίσω μετακινήστε το όχημα σας στην σωστή θέση και να βεβαιωθείτε ότι δεν έρχεται κάποιος από απέναντι με αποτέλεσμα να γίνει ατύχημα.
6- ‘Όταν θέλουμε να πούμε στο πίσω να μην μας προσπεράσει γιατί κάτι περίεργο συμβαίνει μπροστά μας , βγάζουμε φλας αριστερό και τον κλείνουμε αργά και προοδευτικά
7- Όταν θέλουμε να σταματήσουμε για οποιοδήποτε λόγο π.χ. να φορτώσουμε ή να εκφορτώσουμε αποσκευές ή επιβάτες, για να σταματήσουμε για να κάνουμε κάποιο τηλέφωνο κ.λ.π. σε συνδυασμό με τα αλάρμ ΠΡΟΣΟΧΗ !!! όμως πότε  βγάζουμε φλας και πότε αλάρμ: 10 μ πριν από το σημείο που θέλουμε να σταματήσουμε βγάζουμε φλας αριστερό ή δεξί ανάλογα από πια πλευρά επιθυμούμε να σταματήσουμε και 2 μ πριν την πλήρη ακινητοποίηση βγάζουμε τα αλάρμ για να καταλάβουν οι ακολουθούντες τις προθέσεις μας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ