ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ

ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ

ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ

ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ -'ΤΑΧΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ- ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΥΣ-ΠΟΛΕΩΣ

Θα ξεκινήσουμε την πληροφόρηση σας με την οδήγηση σε δρόμους που θα κυκλοφορείστε τώρα το καλοκαίρι με τις διακοπές σας

ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

ΛΩΡΙΔΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ-ΛΕΑ-ΕΡΕΙΣΜΑ

Α- Να διευκρινίσουμε τα χαρακτηριστικά της κάθε οδού:

1- ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ:  Όριο Ταχύτητος 130 χιλ και έχει 3 λωρίδες κυκλοφορίας, λωρίδα ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΑΝΑΓΚΗΣ και κεντρικό υπερυψωμένο διάζωμα, επίσης έχει ειδικούς χώρους για στάθμευση

Αυτοκινητόδρομος είναι ο ΑΘΗΝΩΝ-ΛΑΜΙΑΣ στα σημεία όπου υπάρχουν πράσινες πινακίδες και ταχείας κυκλοφορίας όπου υπάρχουν μπλε πινακίδες

2- ΤΑΧΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ όριο Ταχύτητος 110 χιλ.. Έχει 2 λωρίδες κυκλοφορίας, λωρίδα εκτάκτου ανάγκης και υπερυψωμένο διάζωμα στην μέση. Τέτοιο δρόμοι είναι ο Αθηνών –Πατρών και Αθηνών –Λαμίας όπου έχει μπλε πινακίδες.

3- ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ: Όριο ταχύτητος 90 χιλ.. Έχει 1 ή 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και μπορεί να έχει κεντρικό διάζωμα στην μέση ή όχι. Οι πινακίδες είναι μπλε.Δεν έχει ωστόσο λωρίδα ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΑΝΑΓΚΗΣ αλλά έχει έρεισμα, το οποίο είναι λίγο πιο στενό από την λωρίδα εκτάκτου ανάγκης.(βλέπε διαφορές πιο κάτω)

Επαρχιακός δρόμος θεωρείται ο δρόμος από ΔΙΟΝΥΣΟ προς Νέα Μάκρη και θα έχει μπλε πινακίδες ή π.χ. ο δρόμος που συνδέει 2 πόλεις ή 2 χωριά στην επαρχία εάν έχει μπλε πινακίδες και όχι πράσινες ή ασπρόμαυρες

4- ΤΑΧΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΠΟΛΕΩΣ: Όριο ταχύτητος 70 χιλ. Έχει τις ίδιες προδιαγραφές που έχουν και οι οδοί Ταχεία Κυκλοφορίας εκτός πόλεως

Τέτοιο δρόμοι υπάρχουν σε μεγάλες πόλεις . π-.χ. στην ΑΘΗΝΑ είναι η ΚΗΦΙΣΙΑΣ, ΣΥΓΓΡΟΥ, ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ, ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΣ κ.λ.π. και θα έχουν μπλε πινακίδες.

5- Οδοί Πόλεων όριο ταχύτητος 50 χι.λ. Οδοί με 1 ή 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση με ή χωρίς διαχωριστικό στην μέση

Είναι δρόμοι που θα έχουν μπλε πινακίδες

Β-ΔΙΑΦΟΡΕΣ μεταξύ λωρίδας ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΑΝΑΓΚΗΣ που την συναντάμε σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας και του ΕΡΕΙΣΜΑΤΟΣ που το συναντάμε κυρίως σε επαρχιακούς δρόμους:

-         Λωρίδα εκτάκτου ανάγκης υπάρχει για να διευκολύνει τους οδηγούς που επιθυμούν να αλλάξουν ελαστικό ή να επισκευάσουν κάποια Μηχανική βλάβη. Δε επιτρέπεται να οδηγούμε στην ΛΕΑ για οποιοδήποτε λόγο παρά μόνο για λίγα μέτρα για να σταματήσουμε για την διόρθωση της ζημιάς. Εάν έχουμε επιβάτες στο όχημα μας τους ζητάμε να περάσουν πίσω από τις μπάρες και να μην κυκλοφορούν μέσα στην ΛΕΑ. ΠΡΟΣΟΧΗ υπάρχουν πολλοί ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΙ και ΑΝΟΗΤΟΙ οδηγοί , οι οποίοι οδηγούν μονίμως μέσα στην ΛΕΑ. Τοποθετείστε ενα ΤΡΙΓΩΝΟ σε απόσταση περίπου 150 μ μέσα στην ΛΕΑ και πίσω απο το όχημα σας.  Δεν επιτρέπεται επίσης να σταματήσουμε στην ΛΕΑ για να απαντήσουμε στο κινητό ή να ξεκουραστούμε, υπάρχουν ειδικοί χώροι γι’αυτό το σκοπό. Μην ξεχνάτε οτι στην ΛΕΑ κυκλοφορούν συχνά -πυκνά και οχήματα εκτάκτου ανάγκης ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΑ και ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

-         Έρεισμα υπάρχει για τον ίδιο λόγο που υπάρχει και η ΛΕΑ (βλέπε Εικόνα 5). ΠΡΟΣΟΧΗ!!  η ΛΕΑ και το ΕΡΕΙΣΜΑ έχουν την αριστερή γραμμή συνεχή, επομένως απαγορεύεται να οδηγούμε δεξιά της συνεχούς γραμμής, Παρά ταύτα  -στο έρεισμα μόνο- για να διευκολύνουμε την κυκλοφορία και ιδιαίτερα τα προσπεράσματα άλλων οχημάτων και με την προϋπόθεση ότι αριστερά από το έρεισμα χωράει μόνο ένα όχημα (βλέπε εικόνα 5), μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στιγμιαία το έρεισμα για να μας προσπεράσουν και στην συνέχεια να επανέλθουμε στην λωρίδα κυκλοφορίας . Προσέξτε γιατί στο έρεισμα οδηγούν πολύ συχνά στην επαρχία αγροτικά μηχανήματα ή και μικρές μοτοσικλέτες, παράνομα μεν αλλά το κάνουν δε

Τα όρια ταχύτητος που παραθέτω είναι τα μέγιστα. Εάν υπάρχουν πινακίδες που δείχνουν κάποια άλλα όρια , θα ακολουθούμε αυτές τις πινακίδες μέχρι να υπάρξει πινακίδα που να καταργεί την ήδη υπάρχουσα. Μια και αναφερόμαστε σε όρια ταχύτητος φροντίστε να μην ξεπερνάτε τα 29 χιλ/ώρα από το μέγιστο, γιατί είναι πλημμέλημα και θα σας πάρουν πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας για 1 μήνα περίπου  π.χ 130 + 29 = 159 χιλ/ώρα, μην υπερβαίνετε αυτό το νούμερο.

Ο ΚΟΚ δίνει κάποιους ορισμούς για τις ανωτέρω οδούς ωστόσο εμείς δεν θα επικεντρωθούμε στην διαδικασία των νομικών ορισμών , αλλά θα ασχοληθούμε με την συμπεριφορά που πρέπει να έχουμε  σε πραγματικές συνθήκες.

Γ- ΠΩΣ ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΑΝΩΤΕΡΩ ΔΡΟΜΟΥΣ

Καταρχήν να διευκρινίσουμε ότι στον ΚΟΚ υπάρχουν μόνο οι διακρίσεις που ανέφερα πιο πάνω. Η λέξη ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ  δεν αναφέρεται πουθενά στον ΚΟΚ. Μια Εθνική Οδός όπως συνηθίζουμε να λέμε, για τον ΚΟΚ μπορεί να είναι Αυτοκινητόδρομος- ή και Ταχείας κυκλοφορίας ή και επαρχιακός δρόμος.

Είσοδος στον Αυτοκινητόδρομο

 

Image

Στην εικόνα 1 πιο πάνω βλέπετε έναν αυτοκινητόδρομο, ο οποίος πάντα έχει και λωρίδα επιτάχυνσης. Η λωρίδα επιτάχυνσης διαφέρει από τις υπόλοιπες λωρίδες κυκλοφορίας από το πάχος της γραμμής και από την απόσταση που υπάρχει από κόψιμο σε κόψιμο. Προσέξτε την εικόνα 2 πιο πάνω και το σχήμα 1 πιο κάτω, πόσο πιο παχιά είναι η γραμμή συγκρινόμενη στην λωρίδα κυκλοφορίας . Το ίδιο ισχύει και για την λωρίδα επιβράδυνσης της εικόνας 3. Στην εικόνα 4 βλέπετε μια διαγράμμιση την οποία απαγορεύεται να την πατήσουμε σε κάθε περίπτωση, εκτός και εάν έχει γίνει ατύχημα. Την διαγράμμιση της εικόνας 4 θα την συναντήστε στο ξεκίνημα της λωρίδας επιτάχυνσης και στο τελείωμα της λωρίδας επιβράδυνσης δείτε εικόνα 1 και 3 σημείο1 και 2 αντίστοιχα(Μεγενθύνετε την εικόνα), που σημαίνει ότι δεν μπορείτε στα σημεία αυτά να πατήστε την συγκεκριμένη διαγράμμιση.

Οταν εισέρχεστε σε έναν αυτοκινητόδρομο, θα πρέπει να κινηθείτε στην λωρίδα επιτάχυνσης, μέχρι να πάρετε τα χιλιόμετρα των οχημάτων που κινούνται μέσα στο αυτοκινητόδρομο(δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας βλέπε και σχήμα 1) και ιδιαίτερα όσο η αριστερή διαγράμμιση της λωρίδας σας ( η δική σας δηλαδή) είναι διακεκομμένη, βλέπε εικόνα 1.

Στο σημείο που ξεκινάει η συνεχής διαγράμμιση θα πρέπει να έχετε εισέλθει στην αμέσως αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας(βλέπε σχήμα 1 πορεία οχήματος 1).Για να έχετε μια επιτυχημένη και απρόσκοπτη είσοδο , θα πρέπει η ταχύτητα του οχήματος σας να είναι λίγο μεγαλύτερη από την ταχύτητα του οχήματος μπροστά από το οποίο προτίθεστε να εισέλθετε.

Εάν ωστόσο δίπλα σας υπάρχει μόνο 1 όχημα δεν υπάρχει νόημα να μπείτε μπροστά του.

Επομένως εάν ο διπλανός σας οδηγεί με 130 χιλ/ώρα τότε εσείς πρέπει να παραβιάστε το όριο για να έχετε επιτυχημένη είσοδο διαφορετικά καλλίτερα να περιμένετε να φύγει ο διπλανός και να συνεχίστε την προσπάθεια εισόδου.

Σε κάθε περίπτωση φροντίστε να ρυθμίστε την ταχύτητα έτσι ώστε να μην αναγκαστείτε να σταματήστε.

 Στην περίπτωση που υπάρχει πυκνή κυκλοφορία (μποτιλιάρισμα), τοποθετείστε το αριστερό τροχό του οχήματος σας στην αριστερή γραμμή της λωρίδας επιτάχυνσης και αφού έχετε ενεργοποιήσει τον αριστερό δείκτη κατεύθυνσης αρχίστε να μπαίνετε βήμα-βήμα στην αμέσως αριστερή λωρίδα με την προϋπόθεση ότι θα σας το επιτρέψουν- δώστε το χρόνο και το χώρο στον διπλανό σας να αντιδράσει-.

Είμαι βέβαιος ότι κάποιος ευγενής θα σας δώσει την δυνατότητα να μπείτε στην λωρίδα του. Προσοχή όμως γιατί η ευθύνη είναι δική σας

Μην ξεχάστε να ενεργοποιείστε τον αριστερό δείκτη κατεύθυνσης αμέσως μόλις μπείτε στην λωρίδα επιτάχυνσης και την στιγμή που είστε έτοιμος να μπείτε στην 1η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας γυρίστε το κεφάλι για να καλείψτε το σκοτεινό σημείου του καθρέφτη σας

Εδώ θα ήθελα να σας εντοπίσω και να σας συστήσω ότι,  εάν οδηγείτε στον αυτοκινητόδρομο και προκειμένου να διευκολύνεται αυτούς που εισέρχονται από κάποια διασταύρωση, καλά θα είναι να μετακινείστε στην μεσαία λωρίδα(εικόνα 1 Μεσαία Λωρίδα) μέχρι να περάστε την διασταύρωση, προκειμένου οι εισερχόμενοι να μπουν στην δεξιά λωρίδα του αυτοκινητόδρομου, χωρίς δυσκολία και μετά να επανέλθετε στην δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας. Θεωρείται πολύ καλή κυκλοφοριακή αγωγή

Καλά Ταξίδια

ΕΑΝ ΕΧΕΤΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ή ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΓΡΑΨΤΕ ΜΑΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ ή ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΑΣ

Γράψτε μας εάν θέλετε να σας αναλύσουμε κάποιο άλλο κεφαλαίο του ΚΟΚ και της οδήγησής σας

Στην επόμενη επικοινωνία μας θα ασχοληθούμε με την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο, θέση των οχημάτων επάνω στο δρόμο, κυκλοφορία σε παράλληλες σειρές, προσπεράσεις κ.λ.π.

Image

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ