ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ ΓΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ
ΕΛΕΓΧΟΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΤΕ
- Ελέγχετε τα ελαστικά να είναι καλά φουσκωμένα και να μην έχουν επικίνδυνες ρωγμές. Το πάχος του πέλματος πρέπει να είναι τουλάχιστον 1 χιλιοστό.
- Ελέγχετε τα λάδια. Τοποθετείτε τη μοτοσικλέτα στο διπλό στήριγμα, έτσι ώστε να μην γέρνει και στη συνέχεια ξεβιδώνετε την τάπα του λαδιού, ελέγχετε να είναι έως τη γραμμή. Ο κινητήρας πρέπει να είναι ζεστός για να ελέγξετε και τη λιπαντική ικανότητα του λαδιού.
- Ελέγχετε τα φώτα εμπρός πίσω αν λειτουργούν. Μικρά-μεσαία-μεγάλα
- Ελέγχετε τα μπόσικα της αλυσίδας, την πιέζετε με ένα ξύλο(μεταξύ του πίσω άξονα και του κιβωτίου ταχυτήτων) και δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 2-3 εκατοστά.
- Βεβαιωθείτε ότι και τα δύο στηρίγματα είναι κλειστά πριν ξεκινήσετε την οδήγηση, προσοχή κινδυνεύετε να τραυματιστείτε θανάσιμα.
- Bεβαιωθείτε ότι έχετε μαζί σας την άδεια οδήγησης, την άδεια κυκλοφορίας, το ασφαλιστήριο, τα τέλη κυκλοφορίας, ένα ειδικό φαρμακείο για μοτοσικλέτες, γάντια, κράνος, γυαλιά ηλίου και αδιάβροχο ελαφρύ για τη βροχή. Όταν οδηγείτε για πολλά χιλιόμετρα έχετε απαραίτητα πέτσινο μπουφάν και, αν είναι δυνατόν, και παντελόνι.
- Ελέγχετε τα φρένα. Κινείτε τη μοτοσικλέτα με τα χέρια και πατάτε το φρένο να βεβαιωθείτε ότι πιάνει (μπροστινά και πισινά φρένα).
ΤΑΧΥΜΕΤΡΟ
Μετράει τα χιλιόμετρα που τρέχει η μοτοσικλέτα ανά ώρα.
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ
Μετράει τα χιλιόμετρα που διανύει η μοτοσικλέτα συνολικά.
ΣΤΡΟΦΟΜΕΤΡΟ
Μετράει τις στροφές του κινητήρα ανά λεπτό.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Αφού ξεκλειδώσετε το τιμόνι ελέγχετε:
- Την Πίεση Ελαστικού, αρχικά με το πάτημα του ποδιού στη ζάντα, προσέχοντας τη βαλβίδα του αέρα, ώστε εάν υπάρχει μεγάλη παραμόρφωση (βούλιαγμα) στο ελαστικό, να καταλάβετε αν μπορείτε να πάτε μέχρι το πλησιέστερο βουλκανιζατέρ με ήπια οδήγηση για να ελέγξετε την πίεσή του. Η πίεση του αέρα καθορίζεται από τον κατασκευαστή της μοτοσικλέτας και βρίσκεται στην ταμπέλα.
- Για τυχόν εξογκώματα ή γδαρσίματα στα πλαϊνά του ελαστικού.
- Για κάποιο ξένο αντικείμενο στο ελαστικό π.χ. μια πέτρα (την αφαιρείτε). Αν υπάρχει κάποιο αιχμηρό αντικείμενο που έχει εισχωρήσει στο ελαστικό, το αφήνετε γιατί κατά κάποιο τρόπο στεγανοποιεί το ελαστικό (το αεροστεγές) και, αν το αφαιρέσετε, θα χάσετε όλο τον αέρα. Πηγαίνετε όμως στο πλησιέστερο βουλκανιζατέρ και το επισκευάζετε άμεσα.
ΤΑΧΥΜΕΤΡΟ
Το βάθος της αυλάκωσης πρέπει να είναι τουλάχιστον ένα χιλιοστό, διότι σας βοηθάει να αποφεύγετε το φαινόμενο της υδρολίσθησης. Για τη μέτρησή του χρησιμοποιείτε κάποιο παχύμετρο. Εάν δεν έχετε άμεσα διαθέσιμο παχύμετρο, υπάρχει δείκτης φθοράς στο κέντρο της αυλάκωσης (είναι ένα εξογκωματάκι στο κέντρο της αυλάκωσης). Μόλις οι πλευρές της αυλάκωσης φθάσουν στην ίδια ευθεία (ίδιο ύψος) με τον δείκτη, αντικαθιστάτε το ελαστικό. Ο έλεγχος του βάθους γίνεται σε 4 αντιδιαμετρικά σημεία.
Την ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού η οποία προκύπτει απο ένα ταμπελάκι στο πλάι του ελαστικού, όπου αναγράφονται 4 νούμερα, τα 2 πρώτα καθορίζουν την εβδομάδα και τα δύο δεύτερα το έτος.
Αυτό πρέπει να γίνεται κατα την αγορά του ελαστικού, δεν πρέπει να ξεπερνά σε παλαιότητα τους 6 μήνες. Η ηλικία των ελαστικών δεν μπορεί να ξεπερνά τα 2-3 χρόνια διότι αποσυντίθενται τα υλικά κατασκευής και χάνουν τις ιδιότητές τους, επίσης δεν μπορούν να διανύσουν πάνω από 20-30.000 χλμ.. Η χιλιομετρική απόδοση εξαρτάται επίσης από τον τρόπο που οδηγείτε και που οδηγείτε (χώμα-άσφαλτο κλπ.).
Τη βαλβίδα του αέρα του ελαστικού μήπως και χάνει αέρα από εκεί.
Επίσης υπάρχουν κάποια σημάδια, αριθμοί και κωδικοί που σας χρησιμεύουν για την αντικατάσταση του ελαστικού (δείκτες βάρους, ταχύτητας του ελαστικού, δείκτης φοράς, ύψος, πλάτος, και διάμετρος ελαστικού). Πρέπει να γνωρίζετε τι σημαίνουν για την οδήγηση σας.
Ζάντες
Κάνετε έλεγχο και στις ζάντες να μην είναι στραβές ή σπασμένες γιατί θα χάνετε αέρα, και τα αντίβαρα της ζυγοστάθμευσης να είναι καλά στερεωμένα
ΑΛΥΣΙΔΑ-ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΗ
¨Ελεγχος
Πριν κατεβάσετε τη μοτοσικλέτα από το διπλό, κάντε έναν έλεγχο για ξένα σώματα στην αλυσίδα, καθώς και αν είναι λιπασμένη επαρκώς. Για να ελέγξετε τον τζόγο της αλυσίδας πρέπει να είναι στο πλαϊνό σταντ. Συμβουλευτείτε το ταμπελάκι του κατασκευαστή που μου λέει ότι πρέπει να είναι 3,5εκ. Αυτό το καταλαβαίνετε από τη μέση μεταξύ των γραναζιών και στην κάτω πλευρά της αλυσίδας ανασηκώνοντάς την και αφήνοντάς την: αυτή η απόσταση δεν θα πρέπει να είναι πάνω από 3,5εκ ή λιγότερο.
Ρύθμιση αλυσίδας
Λασκάρετε τον κεντρικό άξονα, ξεβιδώνετε τα κόντρα παξιμάδια των ρεγουλατόρων και τεντώνετε την αλυσίδα στρίβοντας δεξιόστροφα τους ρεγουλατόρους. Πρέπει η γραμμή να είναι στο ίδιο σημείο και δεξιά και αριστερά ώστε να είναι ευθυγραμμισμένος ο τροχός. Επίσης το βέλος πρέπει να είναι στην πράσινη περιοχή, αν είναι στην κόκκινη θέλουμε αλυσογράναζα.
ΦΩΤΑ
Τα φώτα πρέπει να είναι πάντα αναμμένα (μεσαία σκάλα) ημέρα και νύχτα και τα χρησιμοποιείτε ως εξής:
- Κόκκινος Κύκλος(Σβηστά φώτα),Πράσινος κύκλος(φώτα θέσεως ή μικρά),Μπλε κύκλος(μεσαία φώτα)
Μεσαία σκάλα(Μπλε κύκλος) Την ανάβετε με το ξεκίνημα και τη σβήνετε όταν παρκάρετε τη μοτοσικλέτα.
Μεγάλη σκάλα ή πορείας. Τα ανάβετε βράδυ και με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει άλλο όχημα απέναντί σας ή μπροστά σας και σε ακτίνα 100μ.
Σινιάλο. Το κάνετε όταν θέλετε να πείτε στον απέναντι να σταματήσει ή να προχωρήσει ή να ανοίξει τον δρόμο για να φύγετε. Επίσης, όταν προσπερνάτε μέσα στην πόλη, ενώ εκτός πόλεως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κλάξον. Όταν θέλετε να τονίσετε την παρουσία σας στους άλλους χρήστες του δρόμου, ενώ αυτό μπορεί να γίνει και με το κλάξον όταν είσαστε εκτός πόλεως.
ΦΩΤΕΙΝΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ
Δείκτες κατεύθυνσης (φλας στον πράσινο κύκλο) και Φώτα εκτάκτου ανάγκης(Alarm) αν υπάρχουν (δεν έχουν όλες οι μηχανές)
Τους δείκτες κατεύθυνσης τους χρησιμοποιείτε πάντα όταν θέλετε να στρίψετε (αριστερά ή δεξιά), να αλλάξετε κατεύθυνση λόγω παράκαμψης ή προσπέρασης, όταν σταματάτε και ξεκινάτε. Παράλληλα με τους δείκτες κατεύθυνσης γυρνάτε και το κεφάλι σας για να καλύψετε το σκοτεινό σημείο του καθρέφτη σας.
Τα φώτα εκτάκτου ανάγκης τα ανάβετε όταν υπάρχει ανάγκη λόγω σταματήματος ή αν θέλετε να σας βλέπουν όταν ο φωτισμός δεν είναι επαρκής.
Λαμπάκι ένδειξης ταχύτητας στο νεκρό σημείο(κόκκινος κύκλος)
Το λαμπάκι αυτό χρειάζεται διότι ο μοτοσικλετιστής πρέπει να γνωρίζει πότε υπάρχει νεκρό στο κιβώτιο ταχυτήτων, διότι τα κιβώτια ταχυτήτων των μοτοσικλετών δεν είναι τόσο εύκολα στη χρήση. Παράλληλα, οι καινούριες μοτοσικλέτες, αν έχουν το στήριγμα κατεβασμένο και υπάρχει ταχύτητα στο κιβώτιο δεν παίρνουν μπροστά, συνεπώς πρέπει να υπάρχει ένας δείκτης
Λαμπάκι ένδειξης πίεσης λαδιού(μπλέ κύκλος)
Το λαμπάκι αυτό θα ανάψει όταν η πίεση του λαδιού, δηλ. η ποσότητα δεν είναι επαρκής στην αποθήκη του λαδιού (κάρτερ). Όταν ανάψει αυτό το λαμπάκι, ακινητοποιήστε τη μηχανή και ρυμουλκήστε τη στο συνεργείο.
ΚΕΝΤΡΙΚΟΙ ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ
Κεντρικός διακόπτης ρεύματος(εικονα 2) και εκτάκτου ανάγκης(εικόνα 3)
Το χρησιμοποιείτε για να ξεκινάτε και να σταματάτε τον κινητήρα με την ίδια λογική που χρησιμο-ποιείτε και του αυτοκινή-του.
Δεν χρησιμοποιείτε τον διακόπτη εκτάκτου ανάγκης (κόκκινο), ο οποίος χρησιμοποιείται μόνο σε περίπτωση πτώσης ή κάποια άλλη έκτακτη ανάγκη (φωτιά κλπ.)
Τροφοδοσία καυσίμου(εικόνα 4)
Ο διακόπτης τροφοδοσίας καυσίμου πρέπει να είναι ανοικτός (θέση ΟΝ) κατά τη διάρκεια της οδήγησης και να κλείνει (θέση OFF) μόνο αν πρόκειται η μοτοσικλέτα να παραμείνει για πολλή ώρα ακίνητη. Προσοχή μην ξεχάσετε να βάλετε τον δείκτη στο ON μετά από γέμισμα του ρεζερβουάρ και αφού οδηγούσατε με ρεζέρβα. Αν το αφήσετε στην ρεζέρβα, πρέπει να γνωρίζετε ότι αν μείνετε, δεν θα έχετε καθόλου βενζίνη στο ρεζερβουάρ.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΛΙΠΑΝΣΗΣ
Ελέγχετε τη στάθμη των λαδιών με προϋπόθεση ότι έχετε σβήσει τη μοτοσικλέτα για τουλάχιστον 2-3 λεπτά σε επίπεδη κλίση. Βγάζετε την τάπαδείκτη,σκουπίζετε,τοποθετείτε ξανά κάθετα χωρίς να βιδώσετε και πρέπει η στάθμη να είναι πάνω από το min και καλό είναι να είναι κοντά στο max.
Ελέγχετε για διαρροές από τις ραφές στη δεξιά πλευρά και την αριστερή από το κιβώτιο, από τη βαλβίδα πίεσης, τη βαλβίδα απορροής, από το φίλτρο και τις ραφές ελαιολεκάνης.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΥΞΗΣ
Σύστημα ψύξης (Μόνο για υδρόψυκτα)
Κάνετε έλεγχο στάθμης ψυκτικού υγρού να είναι πάνω από το minimum, ελέγξτε τα κολάρα, την υδραντλία για τυχόν διαρροές, τον θερμοστάτη, το βιντιλατέρ να δουλεύει καλά, τις ψήκτρες να είναι καθαρές.
ΦΡΕΝΑ(ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΣ)
Έλεγχος στάθμης υγρών και διαρροών
Έχουμε δύο ανεξάρτητα υδραυλικά κυκλώματα (στη μικρή κατηγορία έχουμε μπροστά υδραυλικό δισκόφρενο και πίσω ταμπούρο).
Αρχικά ελέγχετε τη στάθμη των υγρών φρένων. Πρέπει να είναι πάνω από το minimum, αν είναι χαμηλή η στάθμη, δεν συμπληρώνετε εσείς (δεν συμπληρώνετε εσείς διότι το κύκλωμα είναι κλειστό και δεν είναι φυσιολογικό, οπότε έχετε πιθανόν κάποια διαρροή και διότι αν συμπληρώσετε εσείς, τα υγρά είναι υγροσκοπικά και τραβάνε την υγρασία με αποτέ-λεσμα να μην δουλεύει το φρένο) και τη μεταφέρετε στο συνεργείο για έλεγχο.
Πιέζετε τη μανέτα για να δείτε μήπως έχετε κάποια διαρροή από την αντλία, το σωληνάκι υψηλής πίεσης κι από τη δαγκάνα, η οποία πρέπει να είναι καλά στερεωμένη στο πιρούνι, τα τακάκια να έχουν υλικό τριβής, η δισκόπλακα να είναι καλά στερεωμένη, όχι στραβή ή σπασμένη ή φθαρμένη.
Ένας δείκτης φθοράς της δισκόπλακας είναι αν έχει κάνει πατούρα στην εξωτερική της διάμετρο και τότε πρέπει να μετρήσετε με ένα παχύμετρο να είναι τουλάχιστον όσο μας αναφέρει ο κατασκευαστής της δισκόπλακας (περίπου 4mm).Οι τρύπες να είναι καθαρές, για να έχετε καλή αποβολή θερμότητας και ξένων σωμάτων (χώμα, νερά).
ΦΡΕΝΑ(ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΣ)
Αντίστοιχα ελέγχετε και τα πίσω φρένα κατά τον ίδιο τρόπο με την διαφορά ότι πίσω έχουμε πλαστικό δοχείο σε σχέση με το μπροστά. (Στην μικρή κατηγορία έχουμε ταμπούρο πίσω και όχι υδραυλικό δισκόφρενο).
Τον έλεγχο καλής λειτουργίας θα τον κάνετε όταν ανέβετε στη μοτοσικλέτα.Πολλοί αναβάτες φοβούνται να χρησιμοποιήσουν τα μπροστινά φρένα. Αυτό είναι λάθος και θα πρέπει να το αποφεύγετε. Ιδιαίτερα για τις μοτοσικλέτες που έχουν τον κινητήρα μπροστά και προς το κέντρο πρέπει να χρησιμοποιούμε στο φρενάρισμα το μπροστινό φρένο πιο πολύ από ότι το πίσω.
Αντίθετα, στις μοτοσικλέτες που έχουν τον κινητήρα πίσω πρέπει να χρησιμοποιείτε πιο πολύ το πίσω φρένο και λιγότερο το μπροστινό(π.χ. βέσπα).
Προσπαθήστε να φρενάρετε όταν το σώμα σας είναι σε όρθια στάση και έγκαιρα, μην το αφήνετε για την τελευταία στιγμή. Μην φρενάρετε επάνω στις στροφές αλλά πριν την στροφή δηλ. στην ευθεία, εκτός και αν πάτε με χαμηλή ταχύτητα.
Σε στεγνό δρόμο:Για να φρενάρετε αποτελεσματικά, θα πατήσετε το πίσω φρένο πρώτα και εκατοστά του δευτερολέπτου μετά το μπροστινό.
Σε βρεγμένο δρόμο:Πατάτε και τα δύο φρένα ισοδύναμα και ταυτόχρονα.
Φρενάρισμα εκτάκτου ανάγκης:Η μοτοσικλέτα πρέπει να είναι όρθια, όχι σε κλίση, εάν είναι δυνατόν, τα γόνατα σφιγμένα στο ρεζερβουάρ και να κρατάτε το τιμόνι πολύ καλά.
Όταν πάτε σιγά στα 10-20 χλμ./ώρα πατάτε το πισινό φρένο κυρίως, το μπροστινό μόνο για να ελευθερώσετε το δεξί πόδι, δηλ. όταν είσαστε έτοιμοι να σταματήσετε.
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ-ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Ανάρτηση εμπρός: Έχετε τηλεσκοπικό πιρούνι με εσωτερικό ελατήριο και λάδι, γι’ αυτό τσεκάρετε τις τσιμούχες να μην είναι ξεραμένες ή κομμένες, να μην έχετε διαρροή. Επίσης ελέγχετε και τις τάπες πλήρωσης και απορροής να είναι καλά σφιγμένες και για τυχόν διαρροή.
Τον έλεγχο καλής λειτουργίας θα τον κάνετε όταν ανέβετε στη μοτοσικλέτα.
Ανάρτηση πίσω: Σε αντίθεση με την μπροστά, πίσω έχετε εξωτερικά ελατήρια με αμορτισέρ λαδιού,γι’ αυτό προσέχετε να μην υπάρχει ξένο αντικείμενο στο ελατήριο, να μην είναι σκουριασμένο, να
μην έχετε κάποια διαρροή από τις τσιμούχες. Ο λόγος που έχει εξωτερικό ελατήριο είναι για να ρυθμίζετε τη σκληρότητα ανάλογα με το βάρος που έχετε.
Τον έλεγχο καλής λειτουργίας θα τον κάνετε όταν ανέβετε στη μοτοσικλέτα.
Σύστημα διεύθυνσης
Ελέγχετε τα τέρματα να μην είναι σπασμένα και στρίβοντας το τιμόνι αριστερά και δεξιά να μην εγκλωβίζεται το χέρι σας μεταξύ ντεπόζιτου και χειρομοχλών.
Τον τζόγο θα τον ελέγξετε μόλις ανέβετε στη μοτοσικλέτα.
Σύστημα εξαγωγής καυσαερίων
Κοιτάτε την εξάτμιση από την πολλαπλή, να μην είναι τρύπια ή σκουριασμένη ώστε να μην κάνει θόρυβο και να είναι καλά στερεωμένη.
ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ
Υπάρχουν μπαταρίες ανοιχτού και κλειστού τύπου. Αν εσείς έχετε κλειστού τύπου, ελέγχετε να είναι τα καλώδια καλά βιδωμένα στους πόλους, να είναι γρασαρισμένοι και να μην έχουν άλατα. Διαφορά ανοιχτού και κλειστού τύπου είναι ότι η ανοιχτού τύπου έχει τάπες, όπου πρέπει να συμπληρώνετε υγρό μπαταρίας ώστε να καλύπτεται η πλάκα μολύβδου. Για να εγκαταστήσετε μια μπαταρία θα πρέπει να προσέξετε την πολικότητα, το μέγεθος, την τάση, ένταση και την χωρητικότητα.
ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
Σταθμεύετε με ένα τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορείτε να μετακινήσετε τη μοτοσικλέτα χωρίς βοήθεια, π.χ. με τον μπροστινό τροχό προς την ανηφόρα και όχι προς την κατηφόρα.
Προσοχή όμως να μην υπάρχει πίσω σας όχημα και δεν μπορείτε να μετακινηθείτε. Μη σταθμεύσετε πολύ κολλητά σε άλλο όχημα, ώστε να μπορείτε να φύγετε χωρίς μετακίνηση. Τοποθετείτε το μικρό στήριγμα αν σταθμεύετε για λίγο και το διπλό αν σταθμεύσετε για πολλή ώρα.
Προσέξτε, όταν τοποθετείτε τα στηρίγματα να μην είναι το έδαφος μαλακό, γιατί θα πέσει η μοτοσικλέτα.Αν ωστόσο πρέπει να σταθμεύσετε την μοτοσυκλέτα σε μαλακό έδαφος βάλτε μία επίπεδη πέτρα εκεί που θα πατήσει το στήριγμα.
ΕΓΓΡΑΦΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΜΑΖΙ
- Αδεια κυκλοφορίας οχήματος
- ¨Αδεια οδήγησης σε ισχύ
- ΚΤΕΟ αν χρειάζεται να έχει
- Την πληρωμή του σήμοτος τελών κυκλοφορίας
- Ασφάλεια οχήματος σε ισχύ
Από όλα αυτά τα έγγραφα το μόνο που δεν λήγει είναι η άδεια κυκλοφορίας.
Η άδεια οδήγησης λήγει κάθε 15 χρόνια ή κάθε 5 χρόνια αν έχετε επαγγελματική άδεια οδηγησης.
Το ΚΤΕΟ λήγει κάθε δύο χρόνια.
Η ασφάλεια λήγει ανάλογα με την ισχύ του ασφαλιστικού συμβολαίου που έχετε κάνει.
Τα τέλη κυκλοφορίας τα πληρώνουμε κάθε χρόνο λίγο πριν την αλλαγή του έτους.Σε όλα τα έγγραφα που λήγουν υπάρχουν και τα ανάλογα πρόστιμα μικρά ή μεγάλα,πλην της άδειας οδήγησης.¨
Αμα η άδεια οδήγησης έχει λήξει δεν έχετε άμεσο πρόστιμο αλλά υπάρχουν τα έμμεσα προστιμα(σε πιθανον έλεγχο αστυνομίας).
Δίχρονοι και τετράχρονοι κινητήρες
Υπάρχουν μοτοσικλέτες με κινητήρες δίχρονους και τετράχρονους.
Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ των δύο κινητήρων;
Οι δίχρονοι επιταχύνουν πάρα πολύ γρήγορα διότι δουλεύουν σε δύο χρόνους αντί για τέσσερις που δουλεύουν οι τετράχρονοι, που σημαίνει όχι πολλά γκάζια.
Οι δίχρονοι δεν επιβραδύνουν τόσο καλά όσο οι τετράχρονοι, όταν κατεβάζετε ταχύτητες, δηλ. από 3η σε 2α, γι’ αυτό και τα φρένα σας τα χρησιμοποιείτε πολύ περισσότερο και άρα πρέπει να είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Αυτό επίσης σημαίνει ότι δεν πρέπει να οδηγείτε κολλητά σε άλλα οχήματα, γιατί κινδυνεύετε. Δεν έχετε πολύ περιθώριο για να σταματήσετε, μπορείτε όμως να ελίσσεστε εύκολα (προσοχή όμως).
Οι δίχρονοι καίνε λάδια και είναι κατά κανόνα αερόψυκτοι ενώ οι τετράχρονοι δεν καίνε λάδια και μπορεί να είναι και αερόψυκτοι και υδρόψυκτοι.