Open menu

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΞΕΤΑΣΤΩΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

Πριν ξεκινήσουν οι εξετάσεις της πρακτικής εξέτασης(πορεία στο δρόμο) οι εξεταστές θα σας κάνουν κάποιες ερωτήσεις όσο αναφορά τους ελέγχους ασφαλείας που θα πρέπει να κάνετε πριν από κάποιο ταξίδι οι οποίοι είναι:

1. Ρυθμίζετε το κάθισμά σας.

2. Τακτοποιείτε τους καθρέφτες, δένετε τη ζώνη σας και βεβαιώνεστε ότι οι πόρτες είναι κλειστές, ελέγχοντας το φωτάκι στην οροφή του οχήματος αν είναι σβηστό.

3. Ελέγχετε όλα τα φώτα. Φώτα μικρά, μεσαία και μεγάλα (πορείας). Φώτα της όπισθεν και των φρένων. Τα φώτα των δεικτών κατεύθυνσης και τα φώτα ανάγκης (αλάρμ).

4. Ελέγχετε το κλάξον αν λειτουργεί.

5. Ελέγχετε τα φρένα και το τιμόνι αν λειτουργούν, όπως και το χειρόφρενο. Προσοχή, μην ξεχνάτε να αναφέρετε στους εξεταστές αυτούς τους δύο βασικούς ελέγχους (φρένο-τιμόνι), τους θεωρούν και είναι πολύ σημαντικοί.

6. Ελέγχετε αν λειτουργεί ο αέρας της θέρμανσης (καλοριφέρ ή ψύξη), για να καθαρίσετε το εμπρόσθιο παράθυρο από τους υδρατμούς.

7. Ελέγχετε, πριν ξεκινήσετε το όχημά σας, για να βεβαιωθείτε ότι όλα τα φωτάκια μέσα στο ταμπλό είναι σβηστά και μετά ξεκινάτε, μην ξεχνάτε να λύνετε το χειρόφρενο.

ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ και ΜΕΤΡΗΤΕΣ ΣΤΟ ΤΑΜΠΛΟ

ΛΑΜΠΑΚΙ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Κίτρινο Λαμπάκι κινητήρα:

¨Οταν θα σας ανάψει ενώ είστε εν κινήσει θα πρέπει να ξέρετε ότι έχετε κάποιο πρόβλημα με τον κινητήρα το οποίο δεν έινα τόσο σημαντικό έτσι ώστε να ακινητοποιηθείτε άμεσα ωστόσο θα πρέπει να επισκεφτείτε το συνεργείο κάποια στιγμή για να δείτε τι πρόβλημα υπάρχει(συνήθως είναι κάποιος αισθητήρας(αλλά καλύτερα κοιτάξτε την ερμηνεία στο βιβλίο του κατασκευαστή)

ΛΑΜΠΑΚΙ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ

Φωτάκι θερμοκρασίας κινητήρα(ψυγείου)

Όταν είναι πράσινο, είναι ακόμη κρύος ο κινητήρας. Όταν ζεσταθεί, σβήνει. Όταν ανάψει το κόκκινο πρέπει να ακινητοποιήσετε το όχημα, να απενεργοποιήσετε τον κινητήρα και να το ρυμουλκήσετε στο συνεργείο. Το ψυγείο έχει μέσα ειδικό αντιψυκτικό-αντιθερμικό και, όταν συμπληρώνετε, δεν βάζετε νερό, εκτός και αν έχετε διαρροή, οπότε προσωρινά μπορείτε να βάλετε νερό. Όταν ελέγχετε την ποσότητα του αντιψυκτικού δεν ανοίγετε την τάπα του ψυγείου, αν είναι ζεστό, αλλά το ειδικό δοχείο υπερχείλισης που υπάρχει γι’ αυτό τον σκοπό. Εάν είναι κρύο, τότε μπορείτε και επιβάλλεται να ανοίξετε την τάπα του ψυγείου.

ΛΑΜΠΑΚΙ ΛΑΔΙΟΥ

Φωτάκι πίεσης Λαδιού

Δείχνει την πίεση λαδιού. Ανάβει όταν δεν υπάρχει η σωστή ποσότητα λαδιού στο κάρτερ (αποθήκη). Θα πρέπει να ακινητοποιήσετε αμέσως το όχημα και να το ρυμουλκήσετε στο συνεργείο, εκτός και αν γνωρίζετε το πρόβλημα, οπότε μπορείτε να συμπληρώσετε και να συνεχίσετε

ΛΑΜΠΑΚΙ ΦΡΕΝΩΝ-ΧΕΙΡΟΦΡΕΝΟΥ

Φωτάκι χειροφρένου

Το φωτάκι αυτό είναι αναμμένο όταν το χειρόφρενο είναι δεμένο. Προσοχή! Πριν ξεκινήσετε, βεβαιωθείτε ότι το φωτάκι είναι σβηστό. Όταν παρκάρετε το όχημα, δένετε πάντα το χειρόφρενο, όμως προσοχή, γιατί μπορεί το φωτάκι να είναι αναμμένο αλλά το χειρόφρενο να μη λειτουργεί, ελέγξτε το.

Προσοχή:Αν λυσετε το χειρόφρενο και το λαμπάκι παραμείνει ανναμένο τότε σημαίνει ότι έχετε χαμηλή στάθμη στα υγρά των φρένων είτε από διαρροή είτε από φθαρμένα τακάκια.Σε αυτήν την περίπτωση ακινητοποιείτε άμεσα το όχημα ή άμα είστε σταματημένοι δεν ξεκινάτε και φωνάζετε οδική βοήθεια

ΛΑΜΠΑΚΙ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ

Φωτάκι μπαταρίας

Ανάβει όταν η μπαταρία δεν φορτίζεται από τη γεννήτρια ρεύματος (δυναμό ή εναλλακτήρα). Αυτό μπορεί να οφείλεται σε βλάβη της γεννήτριας ή σε σπάσιμο του λουριού που κινεί το δυναμό. Απ’ όπου και αν προέρχεται, το όχημά σας θα ακινητοποιηθεί λόγω βλάβης λίγο μετά το άναμμα του φωτός (δεν θα λειτουργεί το σύστημα ανάφλεξης λόγω έλλειψης ηλεκτρικής ενέργειας). Εάν ωστόσο έχει κοπεί το λουρί, θα ανέβει επικίνδυνα και η θερμοκρασία του κινητήρα, διότι δεν λειτουργεί η αντλία των υγρών του ψυγείου(η αντλία στέλνει τα υγρά του ψυγείου εξωτερικά από τους θαλάμους καύσης και κρατά τη θερμοκρασία σταθερή). Ακινητοποιείστε αμέσως το όχημα.

ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ

Μετρητής Βενζίνης

Ο μετρητής αυτός δείχνει την ποσότητα βενζίνης που υπάρχει μέσα στο ρεζερβουάρ. Όταν ο δείκτης είναι κοντά στο 1/1, τότε το ρεζερβουάρ είναι γεμάτο (Full), όταν είναι προς το R, τότε είναι άδειο (Refuel). Όταν ανάψει το φωτάκι έχουμε βενζίνη για 30 περίπου χιλιόμετρα. Μην αφήνετε το δείκτη να κατέβει κάτω από το 1/4, αναπληρώστε το.

ΣΤΡΟΦΟΜΕΤΡΟ-ΤΑΧΥΜΕΤΡΟ

Χιλιομετρητής-Στροφόμετρο

Ο χιλιομετρητής δείχνει τα χιλιόμετρα που διανύετε και τα χιλιόμετρα που τρέχετε ανά ώρα.

Το στροφόμετρο δείχνει τις στροφές του κινητήρα ανά λεπτό. Δεν θα πρέπει να ανεβαίνει πάνω από τις 3500 στροφές ανά λεπτό σε καμία περίπτωση, εκτός και αν υπάρχει ανάγκη(όπως π.χ μια προσπέραση).

ΕΛΕΓΧΟΙ ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΩΝ

ΕΛΕΓΧΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΦΡΕΝΩΝ & ΧΕΙΡΟΦΡΕΝΟΥ

Για τα οχήματα που έχουν σεβρόφρενο (όλα τα καινούρια οχήματα έχουν σεβρόφρενο) ή, όπως λέγεται στα ελληνικά, Υποβοήθηση, ο έλεγχος των φρένων πρέπει να γίνεται με τον κινητήρα σε λειτουργία, γι’ αυτό και τα οχήματα με σεβρόφρενο δεν πρέπει να τα οδηγείτε ποτέ με κινητήρα σβηστό, ενώ το υδραυλικό σύστημα φρένων μπορεί να ελεγχθεί με κινητήρα σβηστό. Στα οχήματα που έχουν σεβρόφρενο, ξεκινάτε τον κινητήρα και πατάτε το φρένο μέχρι τέρμα της διαδρομής του. Εάν το πόδι σας κατέβει μέχρι το τέρμα της διαδρομής του γρήγορα και απότομα και αρχίσει να σφίγγει σχεδόν κοντά στο τέρμα του, τότε τα φρένα σας πρέπει να έχουν κάποιο πρόβλημα (πρέπει να το ρυμουλκήσετε στο συνεργείο). Εάν όμως το πόδι σας κατεβαίνει και σφίγγει προοδευτικά και έχει καλή επαναφορά, τότε τα φρένα σας είναι σε πολύ καλή κατάσταση.

Για να ελέγξετε το χειρόφρενο, τοποθετείτε το όχημα σε μια ανηφόρα ή κατηφόρα με τον κινητήρα αναμμένο, βάζετε νεκρό, αφήνετε το φρένο και μόλις το όχημα αρχίζει να κινείται, θα αρχίστε να δένετε το χειρόφρενο δόντι-δόντι. Εάν το όχημα ακινητοποιηθεί κάποια στιγμή, τότε το χειρόφρενο λειτουργεί, διαφορετικά δεν λειτουργεί, επισκεφθείτε το συνεργείο με την πρώτη ευκαιρία.

ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΙΜΟΝΙΟΥ

θα πρέπει με ανοιχτό τον κινητήρα(για να δείτε ότι δουλευει και το υδραυλικό τιμόνι) να στρίψετε το τιμόνι αριστερά – δεξιά για να δείτε αν έχει μπόσικα και αν αντιδρά το όχημα, δηλαδή αν στρίβει.

ΕΛΕΧΓΟΣ ΔΙΑΚΟΠΤΗ ΦΩΤΩΝ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ

Ο διακόπτης των φώτων έχει τρεις σκάλες και είναι τοποθετημένος στο αριστερό μέρος του τιμονιού. Η πρώτη σκάλα είναι η μικρή, η οποία ανάβει όταν είναι βράδυ και πρέπει να σας βλέπουν (στάθμευση). Η μεσαία σκάλα, η οποία ανάβει μισή ώρα μετά τη δύση του ήλιου και σβήνει μισή ώρα πριν την ανατολή. Τη χρησιμοποιείτε μόνιμα μέσα στην πόλη και εκτός πόλεως, όταν διασταυρώνεστε με άλλο όχημα. Τη μεγάλη σκάλα μπορείτε να την χρησιμοποιείτε εκτός πόλεως και με την προϋπόθεση ότι δεν έχετε όχημα μπροστά σας ή απέναντί σας και σε απόσταση μικρότερη των 100μ, ή και εντός πόλεως, αν δεν υπάρχει επαρκής φωτισμός.

ΥΓΡΑ ΥΑΛΟΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΩΝ

Υγρά Καθαριστήρων

Το δοχείο των υγρών των καθαριστήρων πρέπει να είναι μόνιμα πλήρες με νερό βρύσης ή αν θέλετε και με αποσταγμένο. Μην το αφήνετε άδειο, διότι αν κάποιος σας ρίξει λάσπες θα έχετε μεγάλη δυσκολία στο να δείτε μπροστά σας. Καλό είναι να βάζετε και κάποιο ειδικό σαπούνι για να καθαρίζουν τα τζάμια (βλέπε θέση δοχείου)

ΥΓΡΑ ΦΡΕΝΩΝ

Υγρά φρένων

Τα υγρά των φρένων βρίσκονται εντός του μπλε κύκλου.Εκεί είναι η αποθήκη των υγρών των φρένων. Η στάθμη θα πρέπει να βρίσκεται πάνω από το minimum.Όταν η στάθμη πέσει αρκετά, τότε ανάβει το λαμπάκι των φρένων μέσα στο ταμπλό, που σημαίνει ότι το όχημα πρέπει να ακινητοποιηθεί και να ρυμουλκηθεί στο συνεργείο. Δεν το οδηγείτε. Εάν θέλετε να προσθέσετε κάποια υγρά, θα πρέπει να αγοράσετε ειδικά υγρά για φρένα από τα πρατήρια βενζίνης.

ΨΥΓΕΙΟ ΝΕΡΟΥ

Υγρά ψυγείου

Τα υγρά του ψυγείου τα ελέγχετε από το άσπρο δοχείο που φαίνετε στην φωτογραφία(ονομάζεται δοχείο υπερχείλισης) και το χρησιμοποιείτε όταν είναι ο κινητήρας ζεστός. Όταν ο κινητήρας είναι κρύος, απαιτείται να ελέγχετε τα υγρά από το σημείο με την μεταλική τάπα με την κίτρινη ετικέτα (τάπα ψυγείου). Μία φορά την εβδομάδα είναι υποχρεωτικό. Στο ψυγείο χρησιμοποιείτε ειδικό αντιψυκτικό-αντιθερμικό και πρέπει να το αλλάζετε ανά δύο έτη. Εάν έχετε διαρροή, χρησιμοποιείτε μόνο νερό, αν είναι καλοκαίρι. Εάν είναι χειμώνας, ρίχνετε και λίγο οινόπνευμα για να μην παγώσει και όταν επισκευάσετε τη διαρροή, βάζετε το αντιψυκτικό-αντιθερμικό. Μην ανοίγετε την μεταλική τάπα του ψυγείου αν ο κινητήρας είναι ζεστός. Εάν πρέπει να το ανοίξετε, ρίξτε ένα ύφασμα από πάνω, ώστε να μην πέσουν τα ζεστά νερά στο πρόσωπό σας.

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ

Η μπαταρία αποτελείται από δυο πόλους: έναν θετικό και έναν αρνητικό – είναι γραμμένο επάνω στην μπαταρία ένα + και ένα –.Υπάρχουν οι κλειστού τύπου μπαταρίες(ξηρού τύπου) και οι ανοιχτού(υγρού τύπου).Οι μπαταρίες υγρού τύπου έχουν πλέον καταργηθεί και στην αγορά θα βρείτε μόνο τις κλειστού τύπου)

Έλεγχος κατάστασης μπαταρίας

Στις κλειστές τύπου μπαταρίες δεδομένου ότι δεν έχουμε υγρά σε σχέση με τις παλίες μπαταρίες το μόνο που ελέγχουμε είναι να είναι τα καλώδια καλά βιδωμένα πάνω στον αρνητικό και θετικό πόλο και οι πόλοι να μην έχουν οξείδωση και να είναι καλά γρασαρισμένοι(για καλύτερη αγωγή του ρέυματος).Η νέου τύπου μπαταρίες έχουν ένα στρογγυλό τζαμάκι όπου εκέι ανάλογα το χρώμα του ειδικού τζελ που έχει μέσα μπορούμε να καταλάβουμε αν η μπαταρία μας είναι σε καλή κατάσταση.Πράσινο χρώμα σημαίνει ότι είναι καλή,άσπρο χρώμα όταν θέλει φόρτιση και μαύρο χρώμα όταν θέλει αλλαγή.Σφίξτε την μπάρα στερέωσης όσο χρειάζεται για να κρατά την μπαταρία στη θέση της

Προφυλάξεις

Η μπαταρία παράγει εύφλεκτο και εκρηκτικό αέριο υδρογόνο. Μην προκαλείτε σπινθήρα από την μπαταρία με εργαλεία.Μην καπνίζετε και μην ανάβετε σπίρτα κοντά στην μπαταρία.Κρατήστε τα παιδιά μακριά από την μπαταρία.Πριν κάνετε συντήρηση, βεβαιωθείτε ότι σβήσατε τον κινητήρα και όλα τα αξεσουάρ. Εάν πάθετε ατύχημα, σβήστε αμέσως τον κινητήρα και βγάλτε αμέσως τον θετικό.Προσέξτε να μην προκαλέσετε βραχυκύκλωμα με τα εργαλεία

ΕΛΕΓΧΟΣ ΛΑΔΙΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Με τον κινητήρα σε θερμοκρασία λειτουργίας, αλλά σβηστό, ελέγξτε τη στάθμη στον δείκτη.

1- Για να έχετε σωστή ένδειξη, το όχημα πρέπει να βρίσκεται σε επίπεδο έδαφος. Αφού σβήσετε τον κινητήρα, περιμένετε μερικά λεπτά για να κατέβει το λάδι στο κάρτερ

2- Τραβήξτε τον δείκτη και σκουπίστε τον με ένα καθαρό πανί.

3- Ξαναβάλετε τον δείκτη στην υποδοχή του και σπρώξτε τον μέχρι τέρμα, γιατί αλλιώς η ένδειξη δεν θα είναι σωστή.

4- Βγάλτε πάλι τον δείκτη και κοιτάξτε τη στάθμη του λαδιού στο άκρο του. Αν η στάθμη του λαδιού είναι κάτω ή λίγο επάνω από το κάτω όριο, προσθέστε λάδι του ίδιου τύπου με αυτό που έχετε στον κινητήρα. Βγάλτε την τάπα του λαδιού και προσθέστε λάδι λίγο-λίγο ελέγχοντας κάθε τόσο τη στάθμη με τον δείκτη.

Εάν η στάθμη πέσει κάτω από το L (Low), τότε θα ανάψει το λαμπάκι μέσα στο ταμπλό και θα πρέπει να ακινητοποιήσετε το όχημά σας και να το ρυμουλκήσετε στο συνεργείο.

Η κατά προσέγγιση ποσότητα λαδιού που απαιτείται μεταξύ του πάνω και του κάτω ορίου του δείκτη είναι 1,5 lt.

'Όταν η στάθμη του λαδιού φτάσει το σωστό ύψος, ξαναβάλετε την τάπα και σφίξτε την καλά με το χέρι. Εάν κατά λάθος βάλετε πιο πολύ λάδι απ’ ό, τι χρειάζεται, ξεβιδώστε την τάπα του κάρτερ να φύγει λίγο λάδι· τότε θα χρειασθείτε την βοήθεια του συνεργείου.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Μη γεμίζετε τον κινητήρα με υπερβολική ποσότητα λαδιού. Μπορεί να προκαλέσετε ζημιά.Αφού προσθέσετε το λάδι, ελέγξτε πάλι τη στάθμη με τον δείκτη.Αν χρησιμοποιείτε ιξώδες SAE 10W-30 ή μεγαλύτερο σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, ο κινητήρας μπορεί να δυσκολευτεί στην εκκίνηση. Στην περίπτωση αυτή, συνιστάται λάδι τύπου SAE5W-30 (ρωτήστε το συνεργείο σας γι’ αυτό).Στις περιπτώσεις που οδηγείτε σε χαμηλές θερμοκρασίες,(βλέπετε πίνακα αριστερά).Σε χώρες όπως Γερμανία κ.λ.π. απαιτείται λάδι 5W30

ΔΕΙΚΤΗΣ ΛΑΔΙΟΥ
ΤΑΠΑ ΛΑΔΙΟΥ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΔΕΙΚΤΗΣ ΛΑΔΙΟΥ
ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΙΕΣΗΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΙΕΣΗΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

Ελέγξτε την πίεση του ελαστικού αρχικά με το μάτι, προσέχοντας εάν υπάρχει μεγάλη παραμόρφωση (μάγουλο) στο ελαστικό για να καταλάβετε αν μπορείτε να πάτε μέχρι το πλησιέστερο βουλκανιζατέρ με ήπια οδήγηση ώστε να ελέγξετε την πίεσή του. Η πίεση του αέρα καθορίζεται από τον κατασκευαστή του οχήματος και βρίσκεται στο ντουλαπάκι του οχήματος. Ελέγξτε για τυχόν εξογκώματα ή γδαρσίματα στα πλαϊνά του ελαστικού, για κάποιο ξένο αντικείμενο στο πέλμα του ελαστικού π.χ. μια πέτρα ( την αφαιρείτε). Αν υπάρχει κάποιο αιχμηρό αντικείμενο που έχει εισχωρήσει στο ελαστικό, το αφήνετε, γιατί κατά κάποιο τρόπο στεγανοποιεί το ελαστικό (το αεροστεγές) (διότι αν το αφαιρέσετε θα χάσετε όλο τον αέρα), πηγαίνετε όμως στο πλησιέστερο βουλκανιζατέρ και το επισκευάζετε άμεσα.Στην φωτό μπορείτε να διακρίνετε την πίεση που ορίζει ο κατασκευαστής 33psi μπροστά και 32psi πισω(για 2 άτομα και πράματα)και 36psi και 35psi (για 5 άτομα και πράματα).Επίσης το 185/60R15 84H είναι οι διαστάσεις των ελαστικών που πρέπει να βάλετε.

Ανάλυση διαστάσεων:185mm το πλάτος του πέλματος,/60 το 60% του 185mm το προφίλ του λαστικού,R15 ακτινικά 15ιντσες διάμετρο,84 δείκτης βάρους,Η δείκτης ταχύτητας.

ΠΡΟΣΟΧΗ:Μην ξεχνάτε να ελέγχετε τον αέρα στην ρεζέρβα

ΒΑΘΟΣ ΑΥΛΑΚΩΣΗΣ ΣΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ

ΔΕΙΚΤΗΣ ΦΘΟΡΑΣ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ

Το βάθος της αυλάκωσης πρέπει να είναι τουλάχιστον 1,6 χιλιοστά, διότι σας βοηθάει να αποφεύγετε το φαινόμενο της υδρολίσθησης. Για τη μέτρησή του χρησιμοποιήστε κάποιο παχύμετρο. Εάν δεν έχετε άμεσα διαθέσιμο παχύμετρο, υπάρχει δείκτης φθοράς στο κέντρο της αυλάκωσης (είναι ένα μικρό εξόγκωμα σε σχήμα κυλίνδρου στο κέντρο της αυλάκωσης): μόλις οι πλευρές της αυλάκωσης φθάσουν στην ίδια ευθεία (ίδιο ύψος) με τον δείκτη, αντικαθιστάτε το ελαστικό. Ο έλεγχος του βάθους γίνεται σε 4 αντιδιαμετρικά σημεία.

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ

Πρέπει να γνωρίζετε την ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού (αυτό πρέπει να γίνεται καταρχήν στην αγορά του ελαστικού, δεν πρέπει να ξεπερνά τους 6 μήνες). Η ημερομηνία είναι καταγεγραμμένη σε μία ταμπέλα στο εξωτερικό μέρος του ελαστικού και αναγράφονται 4 νούμερα ( 2 πρώτα καθορίζουν την εβδομάδα και τα δύο δεύτερα το έτος). Η ηλικία των ελαστικών δεν μπορεί να ξεπερνά τα 2-3 χρόνια, διότι αποσυντίθενται τα υλικά κατασκευής και χάνουν τις ιδιότητές τους.Στην φωτογραφία θα δείτε αναγράφετε ο αριθμός 0816 άρα μέχρι την 8η εβδομάδα του έτους 2019 θα έπρεπε νε έχει αλλαχτεί

ΑΛΛΑΓΗ ΥΑΛΟΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΩΝ

ΕΛΕΓΧΟ ΥΑΛΟΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΩΝ

Κάθε καλοκαίρι οι θερμοκρασίες που αναπτύσονται στην Ελλάδα ειδικά τα τελευταία χρόνια είναι της τάξης των 40-50οC που αυτό σημαίνει ότι κάθε τέλος του καλοκαιριού τα ελαστικά των υαλοκαθαριστήρων έχουν ξεραθεί.Σοφό είνα πριν τις πρώτες βροχές να τα αλλάζουμε γιατί δεν θα μας καθαρίζουν τα τζάμια όπως θα πρέπει με ότι κίνδυνο αυτό συνεπάγεται κατά την διάρκεια της οδήγησης.

Επίσης κάντε έναν έλεγχο και στα μπράτσα των υαλοκαθαριστήρων μην τυχόν και είναι σπασμένα

ΕΛΕΓΧΟΣ ΦΩΤΩΝ

ΕΛΕΓΧΟ ΦΩΤΩΝ

Τον έλεγχο των φώτων τον κάνετε ανάβοντας τα φώτα και βγαίνοντας έξω να δείτε αν ανάβουν. Έχετε τα φώτα θέσεως- μεσαία-μεγάλα-φλας-αλάρμ και των φρένων

Έλεγχος φώτων φρένων:Τοποθετείτε ένα βάρος επάνω στο φρένο περίπου ενός κιλού και πάτε πίσω να δείτε αν ανάβουν τα φώτα των φρένων ή τοποθετείτε το πίσω μέρος του οχήματος κοντά σε μία βιτρίνα και πατώντας το φρένο κοιτάτε μέσα στο τζάμι αν ανάβουν τα φώτα των φρένων.

Τα φώτα της όπισθεν τα ελέγχετε ανοίγοντας τον διακόπτη χωρίς να βάλετε μπροστά τον κινητήρα, βάζετε την όπισθεν και πάτε στο πίσω μέρος του οχήματος να δείτε αν ανάβει το άσπρο φως της όπισθεν. Εάν δεν ανάβει πρέπει να έχει καεί το λαμπάκι, οπότε θα αλλάξετε το λαμπάκι. Εάν και τότε δεν ανάβει, πρέπει να το πάτε στον ηλεκτρολόγο

ΕΓΓΡΑΦΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Τα έγγραφα που πρέπει να έχετε μαζί σας είναι τα εξής:

  • ¨Αδεια κυκλοφορίας(δεν έχει ημερομηνία ληξης)
  • ΚΤΕΟ(τεχνικός έλεγχος οχήματος) και λήγει κάθε δύο χρόνια για τα παλιά οχήματα και για τα καινούρια υποχρέωση για έλεγχο έχετε μετά τα τέσσερα χρόνια
  • Κάρτα καυσαερίων(λήγει κάθε χρόνο)
  • Τέλη κυκλοφορίας πληρωμένα(λήγουν κάθε χρόνο)
  • Δίπλωμα οδήγησης(το αναννεώνεται κάθε 15 χρόνια)
  • Ασφάλεια οχήματος(το πότε ληγει εξαρτάται από το τι συμβόλαιο έχετε κάνει(3μηνο,6μηνο,12μηνο)
  • Γυαλιά, επί πλέον ζευγάρι (αν το δίπλωμα το αναφέρει, ακόμη και αν φοράτε φακούς επαφής)

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΙΠΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΞΕΤΑΣΤΕΣ

Τι θα κάνετε, όταν οδηγείτε σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, και δεν λειτουργήσουν τα φρένα του οχήματός σας;

Θα κατεβάσετε ταχύτητες μέχρι και την 1η και στην συνέχεια θα δένετε και θα λύνετε το χειρόφρενο με πατημένο το κουμπί, μέχρι να σταματήσει το όχημα , ή θα δέσετε το χειρόφρενο δόντι-δόντι. Εάν όμως δεν λειτουργεί το χειρόφρενο, τότε μπορείτε να σβήσετε τον κινητήρα, οπότε το όχημά σας θα ακινητοποιηθεί. Εάν θέλετε να σταματήσετε πολύ γρήγορα, θα κατεβάσετε από 5η σε 1η κατευθείαν αλλά με διπλή αποσύμπλεξη. Δεν δένετε χειρόφρενο εν κινήσει διότι το όχημα πιθανόν θα κάνει τετ-α-κε, εκτός και αν το κάνετε δόντι-δόντι.

Τι θα κάνετε αν σας ανάψει το λαμπάκι του λαδιού ή του φρένου ή σας ανέβει η θερμοκρασία του κινητήρα στο κόκκινο;

¨Εχουμε αναφέρει παραπάνω ότι οποιδήποτε κόκκινο λαμπάκι ανάψει Θα ακινητοποιήσετε το όχημα και θα το ρυμουλκήσετε στο συνεργείο.

Τι υγρά συμπληρώνετε στην μπαταρία, στο ψυγείο, στα φρένα;

Οι καινούριες μπαταρίες έχουμε αναφέρει ότι δεν έχουν υγρά ωστόσο αν ερωτηθείτε στις παλιές μπαταρίες βάζετε αποσταγμένο νερό, στο ψυγείο ειδικό αντιψυκτικό-αντιθερμικό και στα φρένα ειδικό υγρά φρένων, τα οποία τα αγοράζετε από πρατήρια βενζίνης.

Ποιους τροχούς φρενάρετε όταν πιέζετε τον ποδομοχλό του φρένου και σε ποιους το χειρόφρενο;

¨Οταν πατάτε τον ποδομοχλό του φρένου φρενάρετε και τους 4 τροχούς με μια κατανομή περίπου 70% μπροστά και 30% πίσω.Το χειρόφρενο φρενάρει μόνο τους πίσω τροχούς

Σε ποιους τροχούς τοποθετείται τις αλυσίδες χιονιού σε ένα όχημα με κινηση στους εμπρός τροχούς,σε ένα με πίσω κίνηση και σε ένα τετρακίνητο;

Στο όχημα με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς τις τοποθετείτε εμπρός,στο πισωκίνητο πίσω και στο τετρακίνητο στους μπροστινούς μόνο.Ο λόγος είναι ότι προτιμάμε να τις βάζουμε εκεί που έχουμε την κίνηση και εκεί που μας παρέχει πρόσφυση καλή στο χιόνι έτσι ώστε να μπορούμε να στρίψουμε κιόλας.

Τι κάνετε σε περίπτωση που σταματάτε σε εθνικό λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης (μποτιλιάρισμα), ημέρα ή νύχτα;

Θα σταματήσετε και θα φροντίσετε να ανάψετε τα φώτα εκτάκτου ανάγκης (alarm), αν είστε τελευταίοι στην σειρά, ούτως ώστε να αντιληφθεί ο ερχόμενος πίσω σας ότι πρόκειται να σταματήσετε και όχι ότι έχετε ξεχάσει τα φώτα αναμμένα.

Πόσους τροχούς έχει το όχημα και επομένως σε πόσους τροχούς ελέγχουμε την πίεση;

4 και μία η ρεζέρβα, 5

Με ποια ταχύτητα ανεβαίνετε μια ανηφόρα και με ποια κατεβαίνετε μια κατηφόρα;

Εκείνο που θέλουν να ακούσουν οι εξεταστές είναι με την ίδια ταχύτητα που ανεβαίνετε την ανηφόρα πρέπει να  κατέβετε την κατηφόρα . Αυτό σαν κανόνας είναι σωστός με κάποιες όμως προϋποθέσεις και εξαιρέσεις. Να είναι η ανηφόρα περίπου ίδιας κλίσης με την κατηφόρα. Όσον αφορά τις εξαιρέσεις, εάν είσαστε φορτωμένοι με βάρος ή αν ο δρόμος γλιστράει. τότε ίσως χρειασθεί να πάτε με χαμηλότερη ταχύτητα. Δείτε το ειδικό κεφάλαιο με ερωτήσεις σχετικά με την οδήγηση στην ανωφέρεια-κατωφέρεια.

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνετε αν δείτε ένα ατύχημα με εγλωβισμένους στο όχημα?

Εφόσον είναι εφικτό θα πρέπει να αποσυνδέσετε τους πόλους τις μπαταρίας για την αποφυγή βραχυκυκλώματος-σπινθίρα και αποφυγή φωτιάς

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ

Κουίζ Οδήγησης

Κουίζ Οδήγησης

ΕΡΩΤΗΣΗ 1

Τι θα κάνετε, όταν οδηγείτε σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, και δεν λειτουργήσουν τα φρένα του οχήματός σας;

ΕΡΩΤΗΣΗ 2

Τι θα κάνετε αν σας ανάψει το λαμπάκι του λαδιού ή του φρένου ή σας ανέβει η θερμοκρασία του κινητήρα στο κόκκινο;

ΕΡΩΤΗΣΗ 3

Τι υγρά συμπληρώνετε στην μπαταρία, στο ψυγείο, στα φρένα;

ΕΡΩΤΗΣΗ 4

Ποιους τροχούς φρενάρετε όταν πιέζετε τον ποδομοχλό του φρένου και σε ποιους το χειρόφρενο;

ΕΡΩΤΗΣΗ 5

Σε ποιους τροχούς τοποθετείται τις αλυσίδες χιονιού σε ένα όχημα με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, σε ένα με πίσω κίνηση και σε ένα τετρακίνητο;

ΕΡΩΤΗΣΗ 6

Τι κάνετε σε περίπτωση που σταματάτε σε εθνικό λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης (μποτιλιάρισμα), ημέρα ή νύχτα;

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Snowplow
Accept
Decline
Google Analytics
Accept
Decline
Unknown
Unknown
Accept
Decline
Functional
Tools used to give you more features when navigating on the website, this can include social sharing.
Joomla! Engagebox
Accept
Decline
Marketing
Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
Quantcast
Accept
Decline
Facebook
Accept
Decline
Advertisement
If you accept, the ads on the page will be adapted to your preferences.
Google Ad
Accept
Decline
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Snowplow
Accept
Decline
Google Analytics
Accept
Decline
Unknown
Unknown
Accept
Decline
Functional
Tools used to give you more features when navigating on the website, this can include social sharing.
Joomla! Engagebox
Accept
Decline
Marketing
Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
Quantcast
Accept
Decline
Facebook
Accept
Decline
Advertisement
If you accept, the ads on the page will be adapted to your preferences.
Google Ad
Accept
Decline