Alternative flash content

Requirements

Get Adobe Flash player

Facebook

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

'Η ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ έχει μπει στην ζωή μας με το έναν ή άλλο τρόπο:  Oι νέοι οδηγοί σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, θα χρειάζεται στο εγγύς μέλλον να δίνουν και εξετάσεις που θα επιβεβαιώνουν την ικανότητά τους να οδηγούν όχι μόνο σωστά και με ασφάλεια αλλά και... οικολογικά (Eco-Driving)! Οι οδηγοί, δηλαδή, θα πρέπει να μάθουν να οδηγούν με τέτοιο τρόπο ώστε να εξοικονομούν καύσιμα, μειώνοντας την κατανάλωσή τους μέχρι και κατά 1/3, πρακτική που μπορεί να αποδειχτεί ευεργετική τόσο για το περιβάλλον όσο και για την τσέπη τους...

Τα όσα χρειάζεται να ακολουθήσει ένας οδηγός, ώστε η οδήγησή του να είναι οικολογική και οικονομική είναι απλά και εφαρμόζονται μάλλον εύκολα, γι’ αυτό και σας  παρουσιάζουμε τις απόψεις μας και την εμπειρία μας σε αυτό το θέμα.

Η σχολή μας σας μαθαίνει κάποια πράγματα τα οποία είναι αντίθετα με την οικολογική οδήγηση , αυτό γίνεται γιατί δίνουμε μεγάλη σημασία στην ασφαλή οδήγηση, σαν νέοι οδηγοί που είστε, ωστόσο όταν η εκπαίδευση σας προχωρήσει θα κάνουμε και κάποια μαθήματα ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ.


1=32! Ένα αυτοκίνητο που κινείται με τον κινητήρα στις 4.000 στροφές/λεπτό εκπέμπει τόσο θόρυβο όσο 32 αυτοκίνητα που κινούνται με την ίδια ταχύτητα αλλά με 2.000 στροφές/λεπτό

Tι είναι το Eco-Driving
Είναι ένα πρόγραμμα που περιγράφει έναν έξυπνο τρόπο οδήγησης με τον οποίο οι οδηγοί, εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες των νέων κινητήρων, θα μπορούν να μειώσουν:
- Την κατανάλωση καυσίμων.
- Το κόστος συντήρησης και επισκευής του αυτοκινήτου τους.
- Την ηχορύπανση.
- Τις εκπομπές καυσαερίων και αερίων του θερμοκηπίου.
- Tα τροχαία ατυχήματα.
- Το άγχος κατά την οδήγηση.
Το εν λόγω πρόγραμμα εφαρμόζεται ήδη ή πρόκειται σύντομα να εφαρμοστεί στην Ολλανδία, την Ισπανία, την Αυστρία, τη Φινλανδία, τη Γερμανία και τη M. Βρετανία.
Και στη χώρα μας τι γίνεται; Στην χώρα μας το πρόγραμμα υπάρχει μόνο στα γραπτά και στα προφορικά αλλά σύντομα θα μπει και στα πρακτικά. Η σχολή μας παρέχει αυτού του είδους την εκαίδευση σε Θεωρία και πρακτικά μαθήματα.

ΛΙΓΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Tι κάνουν οι οικολόγοι-οδηγοί;
Υπάρχουν αρκετοί έξυπνοι τρόποι για να βοηθήσουμε το περιβάλλον και την τσέπη μας.

Aς δούμε τι μπορούμε να κάνουμε:
• Nα ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μία φορά το μήνα. O έλεγχος είναι απαραίτητος επειδή, όταν η πίεση των ελαστικών είναι πολύ χαμηλή, η αντίσταση του ελαστικού στην τριβή με το οδόστρωμα αυξάνεται, με συνέπεια να αυξάνεται και η κατανάλωση καυσίμου (με 0,5 bar μικρότερη πίεση από την προβλεπόμενη, αυξάνεται κατά 4% η κατανάλωση καυσίμου). Επίσης, η οδήγηση με χαμηλή πίεση ελαστικών είναι επικίνδυνη λόγω των ανεπιθύμητων επιδράσεων στην πρόσφυση και στο φρενάρισμα του αυτοκινήτου. Κατά κανόνα, ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών πρέπει να γίνεται με σχετικά «κρύα» λάστιχα (πριν μετρήσουμε την πίεση, θα πρέπει να έχουμε διανύσει λιγότερο από 3 χιλιόμετρα ή αλλιώς να περιμένουμε για περίπου 10 λεπτά, ώστε να πέσει η θερμοκρασία των ελαστικών).
• Nα «εκμεταλλευόμαστε» τις δυνατότητες που μας προσφέρουν συσκευές όπως οι οικονομετρητές, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές ταξιδιού, τα συστήματα cruise control, καθώς και οι περιοριστές ταχύτητας και στροφών, που συμβάλλουν στην εξοικονόμηση καυσίμου και πολλές φορές ακόμη και στην αύξηση της οδικής ασφάλειας.

ΟΔΗΓΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟ ΣΤΡΟΦΟΜΕΤΡΟ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ 1500-3000 ΣΤΡΟΦΩΝ
• Nα αλλάζουμε ταχύτητα όσο το δυνατόν γρηγορότερα, καθώς, όταν οδηγούμε με χαμηλές στροφές, οι απώλειες καυσίμου περιορίζονται και αυξάνεται η αποδοτικότητα του αυτοκινήτου μας. Ο εκπαιδευτής σας θα σας ενημερώσει επ’αυτού
• Nα οδηγούμε με σταθερή ταχύτητα και να αποφεύγουμε τις άσκοπες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα, επειδή έτσι περιορίζουμε σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου. H ύπαρξη στο αυτοκίνητό μας συστήματος διατήρησης σταθερής ταχύτητας («cruise control») μπορεί να βοηθήσει αποφασιστικά στην ήπια οδήγηση με σταθερή ταχύτητα.
• Nα παρατηρούμε όσο πιο μακριά μπροστά μας μπορούμε, ώστε να ενεργούμε κατάλληλα και έγκαιρα. O στόχος είναι να οδηγούμε με σταθερή ταχύτητα και να αποφεύγουμε τα άσκοπα φρεναρίσματα και τις άσκοπες επιταχύνσεις.

• Nα επιβραδύνουμε ομαλά το αυτοκίνητο, αφήνοντας εγκαίρως το γκάζι και ταυτόχρονα έχοντας επιλεγμένη κάποια ταχύτητα, όταν χρειάζεται να μειώσουμε ταχύτητα ή να σταματήσουμε. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται επίσης η φθορά των φρένων και των ελαστικών και συνεπώς περιορίζονται τα έξοδα για τη συντήρηση του αυτοκινήτου. Επίσης, μειώνονται οι εκπομπές των ρύπων, βελτιώνεται η κυκλοφοριακή ροή των οχημάτων, η ασφάλεια και η άνεση των επιβατών.

• Nα σβήνουμε τη μηχανή του αυτοκινήτου όταν χρειάζεται να σταματήσουμε το αυτοκίνητο για 1 λεπτό ή περισσότερο. Βέβαια, τα παλαιότερα αυτοκίνητα μερικές φορές καταναλώνουν μια επιπρόσθετη ποσότητα καυσίμου όταν ξεκινάει ο κινητήρας, οπότε τα οφέλη είναι μικρότερα, για τα καινούρια δεν υπάρχει πρόβλημα.

• Nα μην πατάμε το γκάζι όταν ξεκινάμε τη μηχανή του αυτοκινήτου, όπως ήταν απαραίτητο στα παλαιότερα αυτοκίνητα.

• Nα ελαττώνουμε ταχύτητα με φρένο παρά μέσω της αλλαγής ταχύτητας.

• Nα αδειάζουμε το αυτοκίνητό μας από τα περιττά βάρη (π.χ. βαριά αντικείμενα στο πορτ μπαγκάζ ή στα πίσω καθίσματα, όπως κουτιά με αλυσίδες χιονιού κλπ.). O σημαντικότερος παράγοντας που επηρεάζει τη μέση κατανάλωση καυσίμου ενός αυτοκινήτου είναι το βάρος του. Αρκεί να αναφέρουμε ότι ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας, βάρους 1.500 kg, με ένα επιπλέον φορτίο 100 kg καταναλώνει περίπου 6,7% περισσότερη ποσότητα καυσίμου.
- Nα αφαιρούμε από το αυτοκίνητό μας οτιδήποτε επηρεάζει την αεροδυναμική του συμπεριφορά (αεροτομές, σχάρες ή μπαγκαζιέρες οροφής, πρόσθετες μεγάλες κεραίες κλπ.), αλλά και να αποφεύγουμε να οδηγούμε με ανοιχτά παράθυρα. Άλλωστε, ο δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας που επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμων (μετά το βάρος) είναι η αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου. Κάθε πρόσθετο μέρος ή εξάρτημα που τοποθετείται στο βασικό όχημα προκαλεί μεγάλη αύξηση στην αεροδυναμική του αντίσταση και συνεπώς μεγάλη αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου.
• Nα μη βάζουμε το κλιματιστικό σε θερμοκρασία κάτω από 25° C, αφού έχει υπολογιστεί ότι, ειδικά όταν υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται κατά 20%. Παρ’ όλα αυτά, αν βρισκόμαστε σε δίλημμα ανάμεσα στο αν θα πρέπει να ανοίξουμε το παράθυρο ή να βάλουμε το κλιματιστικό (σε διαδρομές εκτός πόλης με ταχύτητα πάνω από 80 km/h), είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι η χρήση του κλιματισμού οδηγεί σε μικρότερη επιπλέον κατανάλωση καύσιμου σε σχέση με την επιπλέον ποσότητα καυσίμου που απαιτείται αν ανοίξουμε ένα παράθυρο (λόγω της αύξησης της αεροδυναμικής αντίστασης). Σε γενικές γραμμές, πάντως, με τη χρήση του κλιματιστικού, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται 10% κατά μέσο όρο.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ & ΚΑΛΑ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ

 

Copyright © 2015. All Rights Reserved.