Alternative flash content

Requirements

Get Adobe Flash player

Facebook

ΝΕΟΙ ΚΩΔΙΚΟΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΩΝ

ΚΩΔΙΚΟΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΩΝ

 

ΟΔΗΓΟΣ (Ιατρικοί λόγοι)

1. Διόρθωση ή/και προστασία της όρασης

01.1 Γυαλιά

01.2 Φακός(-οί) επαφής

01.3 Προστατευτικά γυαλιά

01.4 Αδιαφανής φακός

01.5 Κάλυπτρο ματιού

01.6 Γυαλιά ή φακοί επαφής

2. Ακουστική συσκευή/επικοινωνιακό βοήθημα

02.1 Ακουστική συσκευή για ένα αυτί

02.2 Ακουστική συσκευή και για τα δύο αυτιά

3. Κινητική πρόθεση/νάρθηκας άκρων

03.01 Κινητική πρόθεση/νάρθηκας άνω άκρου

03.02 Κινητική πρόθεση/νάρθηκας κάτω άκρου

05. Περιορισμένη χρήση (υποχρεωτική χρήση υποκωδικού, οδήγηση υπό περιορισμούς για ιατρικούς λόγους)

05.01 Οδήγηση μόνον την ημέρα (π.χ.: μία ώρα μετά την

ανατολή και μία ώρα πριν τη δύση του ηλίου)

05.02 Οδήγηση μόνον εντός ακτίνας... Ιαη από τον τόπο κατοικίας του κατόχου της αδείας ή μόνον εντός της πόλης/περιφέρειας

05.03 Οδήγηση χωρίς συνεπιβάτες

05.04Οδήγηση με ταχύτητα έως... Km/H

05.05 Οδήγηση επιτρεπόμενη μόνον συνοδεία κατόχου αδείας οδήγησης

05.06 Χωρίς ρυμουλκούμενο

05.7 Απαγόρευση οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο

05.8 Απαγόρευση κατανάλωσης οινοπνευματωδών

 

ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ

10. Τροποποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων

10.1 Χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων

10.2 Ισχύει μόνο για οχήματα χωρίς ποδωστήριο συμπλέκτη (ή χειρομοχλό για τις κατηγορίες ΑΜ. ΑΙ, Α2, Α)

10.3 Ηλεκτρονικό κιβώτιο ταχυτήτων 10.04Προσαρμοσμένος μοχλός αλλαγής ταχυτήτων 10.05 Χωρίς βοηθητικό κιβώτιο ταχυτήτων

15. Τροποποιημένος συμπλέκτης

15.01 Προσαρμοσμένο ποδόπληκτρο συμπλέκτη 15.02Χειροκίνητος συμπλέκτης

15.3 Αυτόματος συμπλέκτης

15.4 Εμπρόσθιο/πλευρικό διαχωριστικό ποδόπληκτρου συμπλέκτη / αποσπασμένο ποδόπληκτρο συμπλέκτη

20. Τροποποιημένα συστήματα πέδησης

20.01 Τροποποιημένο ποδόπληκτρο πέδησης 20.02Πεπλατυμένο ποδόπληκτρο πέδησης 20.03 Ποδόπληκτρο πέδησης κατάλληλο για το αριστερό πόδι

20.4 Ποδόπληκτρο πέδησης με υποδοχή υποδήματος

20.5 Ποδόπληκτρο πέδησης μεταβλητής κλίσης

20.6 Χειροκίνητη (προσαρμοσμένη) πέδηση πορείας

20.7 Μέγιστη χρήση ενισχυμένης πέδησης πορείας

20.8 Μέγιστη χρήση πέδησης έκτακτης ανάγκης ενσωματωμένης στην πέδηση πορείας

20.09 Προσαρμοσμένη πέδηση στάθμευσης 20.10Ηλεκτρική πέδηση στάθμευσης

20.11 (Προσαρμοσμένη) ποδοκίνητη πέδηση στάθμευσης

20.12 Εμπρόσθιο/πλευρικό διαχωριστικό ποδόπληκτρου πέδησης / αποσπασμένο ποδόπληκτρο πέδησης

20.13 Χειρισμός πέδησης με το γόνατο

20.14 Ηλεκτρική πέδηση πορείας

25. Τροποποιημένα συστήματα επιτάχυνσης

25.01 Προσαρμοσμένο ποδόπληκτρο επιταχυντή

25.02Ποδόπληκτρο επιταχυντή με αποτύπωμα υποδήματος

25.03 Ποδόπληκτρο επιταχυντή μεταβλητής κλίσης

25.04Χειροκίνητος επιταχυντής

25.05 Επιταχυντής στο γόνατο

25.06Επιταχυντής με σερβομηχανισμό (ηλεκτρονικός, πνευματικός, κ.λπ.)

25.7 Ποδόπληκτρο επιταχυντή αριστερά του ποδόπληκτρου πέδησης

25.8 Ποδόπληκτρο επιταχυντή αριστερά

25.9 Εμπρόσθιο/πλευρικό διαχωριστικό ποδόπληκτρου

επιταχυντή/αποσπασμένο ποδόπληκτρο επιταχυντή

30. Τροποποιημένα συνδυασμένα συστήματα πέδησης και επιτάχυνσης

30.01 Παράλληλα ποδόπληκτρα

30.02Ποδόπληκτρα στο ίδιο (ή σχεδόν το ίδιο) ύψος

30.03 Ποδόπληκτρα επιταχυντή και πέδησης μεταβλητής κλίσης

30.04Ποδόπληκτρα επιταχυντή και πέδησης μεταβλητής κλίσης και με νάρθηκα

30.05 Πλευρικό διαχωριστικό ποδόπληκτρου επιταχυντή και πέδησης/αποσπασμένο ποδόπληκτρο επιταχυντή και πέδησης 30.06Υπερυψωμένο δάπεδο

30.7 Διαχωριστικό στην πλευρά του ποδόπληκτρου πέδησης

30.8 Διαχωριστικό για νάρθηκα στην πλευρά του ποδόπληκτρου πέδησης

30.9 Διαχωριστικό εμπρός από τα ποδόπληκτρα επιταχυντή και πέδησης

30.10 Υποστήριγμα πτέρνας/κνήμης

30.11 Ηλεκτρικός επιταχυντής και ηλεκτρική πέδηση

35. Τροποποιημένα χειριστήρια

 

(Διακόπτες φανών, εκτοξευτή ύδατος/υαλοκαθαριστήρα, ηχητικό όργανο, δείκτες διεύθυνσης, κ.λπ.)

35.01 Χειριστήρια των οποίων η λειτουργία δεν έχει αρνητική επίπτωση στην οδήγηση και τον χειρισμό

35.02 Χειριστήρια που λειτουργούν χωρίς άφεση του τιμονιού και των εξαρτημάτων (κουμπί, περόνη, κ,λπ.)

35.03 Χειριστήρια που λειτουργούν χωρίς άφεση του τιμονιού και των εξαρτημάτων (κουμπί, περόνη, κ.λπ.) με το αριστερό χέρι

35.04Χειριστήρια που λειτουργούν χωρίς άφεση του τιμονιού και των εξαρτημάτων (κουμπί, περόνη, κ,λ.π.) με το δεξί χέρι

35.05 Χειριστήρια που λειτουργούν χωρίς άφεση του τιμονιού και των εξαρτημάτων (κουμπί, περόνη, κ.λπ.) και των συνδυασμένων μηχανισμών επιταχυντή και πέδησης

40. Τροποποιημένο σύστημα διεύθυνσης

40.01 Τυποποιημένο υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης

40.02 Ενισχυμένο υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης

40.03 Σύστημα διεύθυνσης με εφεδρικό σύστημα

40.04Επιμήκυνση κολώνας τιμονιού

40.5 Προσαρμοσμένο τιμόνι (φαρδύτερη ή/και παχύτερη διατομή τιμονιού, κ.λπ.)

40.6 Τιμόνι μεταβλητής κλίσης

40.7 Κατακόρυφο τιμόνι

40.8 Οριζόντιο τιμόνι

40.9 Οδήγηση με το πόδι

40.10Εναλλακτικό προσαρμοσμένο τιμόνι (χειριστήριο χειρός, κ.λπ.)

40.11 Κουμπί στο τιμόνι

40.12 Νάρθηκας χειρός στο τιμόνι

40.13 Με τενόδεση νάρθηκα

42. Τροποποιημένα κάτοπτρα οδήγησης

42.1 Εξωτερικό (αριστερό ή δεξί) πλαϊνό κάτοπτρο

42.2 Εξωτερικό κάτοπτρο στο φτερό του αμαξώματος

42.3 Πρόσθετο εσωτερικό κάτοπτρο για την παρακολούθηση της κυκλοφορίας

42.4 Πανοραμικό εσωτερικό κάτοπτρο

42.5 Κάτοπτρο νεκρού σημείου

42.6 Ηλεκτρικά εξωτερικά κάτοπτρα

43. Τροποποιημένο κάθισμα οδηγού

43.01 Κάθισμα οδηγού σε ύψος που επιτρέπει καλή ορατότητα και σε σωστή απόσταση από το τιμόνι και το ποδόπληκτρο

43.02 Κάθισμα οδηγού προσαρμοσμένο στη σωματική διαμόρφωση του οδηγού

43.03 Κάθισμα οδηγού με πλάγιο υποστήριγμα για περισσότερη ευστάθεια

43.04 Κάθισμα οδηγού με βραχίονες

43.05 Επιμήκυνση της μετατόπισης του καθίσματος του οδηγού κατά μήκος

43.06 Προσαρμογή της ζώνης ασφαλείας

43.07 Ζώνη ασφαλείας τύπου σαγής (4 σημείων)

44. Τροποποιήσεις μοτοσικλετών (υποχρεωτική η χρήση υποκωδικού)

44.1 Με μία πέδη μόνο

44.2 (Προσαρμοσμένη) χειροκίνητη πέδη (εμπρόσθιος τροχός)

44.3 (Προσαρμοσμένη) ποδοκίνητη πέδη (πίσω τροχός)

44.4 (Προσαρμοσμένος) χειρισμός επιταχυντή

44.5 (Προσαρμοσμένη) χειροκίνητη μετάδοση της κίνησης και χειροκίνητος συμπλέκτης

44.6 (Προσαρμοσμένα) κάτοπτρα οδήγησης

44.7 (Προσαρμοσμένα) χειριστήρια (δείκτες διεύθυνσης, λυχνία πέδησης,...)

44.08Ύψος καθίσματος που επιτρέπει στον οδηγό, στη στάση καθημένου, να έχει ταυτόχρονα και τα δύο πόδια επί του οδοστρώματος

45. Μοτοσικλέτα με κάνιστρο (side car) μόνο

50. Ισχύει για ειδικό όχημα/αριθμό πλαισίου (αναγνωριστικός αριθμός οχήματος, VIN)

51. Ισχύει για ειδικό όχημα/πινακίδα κυκλοφορίας (αριθμός ταξινόμησης του οχήματος, VRN)

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΘΕΜΑΤΑ

70. Αλλαγή της αδείας αριθ.... που εκδόθηκε από... (διακριτικό σήμα ΕΕ/ΟΗΕ για τρίτη χώρα• π.χ.: 70.0123456789.NL)

71. Αντίγραφο της αδείας αριθ.... (Διακριτικό σήμα ΕΕ/ΟΗΕ για τρίτη χώρα• π.χ.: 71.987654321.HR)

72. Περιορισμός στην κατηγορία οχημάτων Α μέγιστου κυλινδρισμού 125 cm και μέγιστης παραγωγής ισχύος 11 KW (ΑΙ)

2807

73. Ισχύει για την κατηγορία οχημάτων Β μηχανοκίνητου τρίκυκλου ή τετράκυκλου τύπου (Β1)

74. Ισχύει για την κατηγορία οχημάτων C η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα των οποίων δεν υπερβαίνει τα 7.500 (01)

75. Ισχύει για την κατηγορία οχημάτων D έως 16 θέσεων καθημένων, χωρίς το κάθισμα του οδηγού (D1)

76. Ισχύει για την κατηγορία οχημάτων C, μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα των οποίων δεν υπερβαίνει τα 7.500 kg (C 1), τα οποία συναρμόζονται με ρυμουλκούμενο μέγιστης επιτρεπόμενης μάζας άνω των 750 υπό τον όρο ότι η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα του σχηματιζόμενου συρμού του οχήματος δεν υπερβαίνει τα 12.000 kg, και ότι η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα του ρυμουλκούμενου δεν υπερβαίνει τη μάζα του έλκοντος οχήματος άνευ φορτίου (C1E)

77. Ισχύει για την κατηγορία οχημάτων D έως 16 θέσεων επιβατών, εκτός της θέσης του οδηγού (D1), τα οποία συναρμόζονται με ρυμουλκούμενο μέγιστης επιτρεπόμενης μάζας άνω των 750 kg υπό τον όρο α) ότι η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα του σχηματιζόμενου συρμού του οχήματος δεν υπερβαίνει τα 12.000 kg και ότι η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα του ρυμουλκούμενου δεν υπερβαίνει τη μάζα του έλκοντος οχήματος άνευ φορτίου και β) το ρυμουλκούμενο δεν χρησιμοποιείται για τη μεταφορά επιβατών (D1E)

78. Ισχύει μόνο για οχήματα χωρίς ποδωστήριο συμπλέκτη (ή χειρομοχλό για τις κατηγορίες ΑΜ, ΑΙ, Α2, Α)

79.(...) Ισχύει για τα οχήματα που είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές εντός αγκύλης, στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 10 παράγραφος 1 της Οδηγίας 1991/439/ΕΟΚ. Όταν, άδεια οδήγησης κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή των Κρατών Νορβηγίας, Ισλανδίας, Λιχτενστάιν φέρει δίπλα σε κάποια κατηγορία ή υποκατηγορία τον κωδικό αυτό, σημαίνει ότι, η κατηγορία ή υποκατηγορία αυτή δεν ισχύει για όλα τα οχήματα της κατηγορίας υποκατηγορίας αυτής, αλλά μόνο γι' αυτά που είναι μέσα στην αγκύλη.

Κατά την ανταλλαγή της άδειας αυτής σε ελληνική η συγκεκριμένη κατηγορία ή υποκατηγορία χορηγείται μαζί με τον κωδικό αριθμό 79 και τις ενδείξεις μέσα στην αγκύλη

 

90.01: προς τα αριστερά

90.02: προς τα δεξιά

90.03: αριστερά

90.04: δεξιά

90.05: χέρι

90.06: πόδι

90.07: χρησιμοποιήσιμο

 

95- Οδηγός, κάτοχος ΠΕΙ, ο οποίος ανταποκρίνεται στην υποχρέωση επαγγελματικής ικανότητας που αναφέρεται στο ΠΑ 74/2008 ( Οδηγία 2003/59/ΕΚ) μέχρι την……………[π.χ. 95.(01.01.12]

έχει ολοκληρώσει την κατάρτιση ή έχει περάσει επιτυχώς δοκιμασία ελέγχου των προσόντων και της

συμπεριφοράς σύμφωνα με τις διατάξεις του Παραρτήματος V

96- Οδηγός ο οποίος έχει ολοκληρώσει την κατάρτιση ή έχει περάσει επιτυχώς δοκιμασία ελέγχου των προσόντων και της συμπεριφοράς σύμφωνα με τις διατάξεις του Παραρτήματος V

Οι κωδικοί αριθμοί από 100 και άνω είναι εθνικοί αριθμοί, τίθενται στις άδειες οδήγησης που

χορηγούν ή μετατρέπουν οι ελληνικές υπηρεσίες και ισχύουν μόνο επί ελληνικού εδάφους. Οι εθνικοί κωδικοί αριθμοί είναι οι εξής:

103. Ο κάτοχος της άδειας είναι μονόφθαλμος

105. Ο κάτοχος της άδειας είναι κωφάλαλος

106. Υπάρχει περιορισμός στην επέκταση της άδειας σε κατηγορίες της ΟΜΑΔΑΣ 2 για ιατρικούς λόγους.

107. Υπάρχει χρονικός περιορισμός στη διοικητική ισχύ των κατηγοριών της άδειας, για ιατρικούς λόγους.

110. Η άδεια προέρχεται από μετατροπή άδειας, η οποία χορηγήθηκε από Στρατιωτική Υπηρεσία ή Υπηρεσία των Σωμάτων Ασφαλείας.

113. Η κατηγορία Β ισχύει και για οδήγηση ΕΔΧ αυτοκινήτου. Ο κωδικός αυτός καταργείται από 19 Ιανουαρίου 2013.

114. Δεν επιτρέπεται η οδήγηση λεωφορείων (κατηγορίες D1, DΙΕ, D, DΕ) σε ακτίνα μεγαλύτερη των 50 Κπι από την έδρα του οχήματος. Ο κωδικός αυτός καταργήθηκε από 10 Σεπτεμβρίου 2008 (Π. Δ. 74/2008, άρθρο 12, παράγραφος 2). Εφόσον όμως, έχει τεθεί σε άδεια οδήγησης των παραπάνω κατηγοριών, οι οποίες χορηγήθηκαν πριν από τις 10 Σεπτεμβρίου 2008, εξακολουθεί να μεταφέρεται σε κάθε έντυπο άδειας του Παραρτήματος I, του διατάγματος αυτού, το οποίο έντυπο εκδίδεται σε αντικατάσταση του παλαιού εντύπου, για οποιονδήποτε λόγο, μέχρις ότου, ο κάτοχος της άδειας αποκτήσει την υπηρεσία των 12 μηνών οδήγησης οπότε και διαγράφεται ο συγκεκριμένος κωδικός.

116. Η άδεια χορηγείται με περιορισμό του αριθμού των κατηγοριών προηγούμενης άδειας.

120. Απαγορεύεται η άσκηση οποιασδήποτε επαγγελματικής δραστηριότητας, η οποία

προϋποθέτει την κατοχή άδειας οδήγησης των κατηγοριών C, D, CE και DE. Ο κωδικός αυτός καταργείται από 10 Σεπτεμβρίου 2014 (Οδηγία2003/59/ΕΚ).

171. Πρώτο αντίγραφο της άδειας λόγω απώλειας (με οποιονδήποτε τρόπο).

271. Δεύτερο αντίγραφο της άδειας λόγω απώλειας (με οποιονδήποτε τρόπο).

371. Τρίτο αντίγραφο της άδειας λόγω απώλειας (με οποιονδήποτε τρόπο), κοκ.

Όταν ένας κωδικός ισχύει για όλες τις κατηγορίες για τις οποίες εκδίδεται η άδεια, εκτυπώνεται την τελευταία γραμμή της σελίδας 2 (κάτω από τις στήλες 9, 10 και 11)

Copyright © 2015. All Rights Reserved.